چت بارد چیست؟

 

بارد (Bard)  چت بات هوش مصنوعی گوگل  است که دقیقا مانند ChatGPT کار می کند. یعنی کاربران می توانند از طریق مکالمه از چت بات استفاده کنند. چت بات جدید بر اساس مدل زبان گوگل برای برنامه گفتگو (مدل زبان برای برنامه گفتگو یا LaMDA) است. به گفته این شرکت، این یک نسخه Lite از LaMDA است.در واقع ، Bard یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط گوگل منتشر شده است. بارد از مدل زبان LaMDA به عنوان پایه ای برای دانش خود استفاده می کند و برخلاف دیگر چت بات های هوش مصنوعی، مستقیماً به وب متصل می‌شود تا بتواند به اطلاعات جدید و به‌روز دسترسی داشته باشد.

 

چت بارد

اضافه شدن پشتیبانی از زبان فارسی به چت‌بات بارد

 

گوگل در کنفرانس مطبوعاتی I/O 2023 اعلام کرد که پشتیبانی از زبان فارسی به‌زودی به چت‌بات بارد اضافه خواهد شد.گوگل در کنفرانس I/O 2023 از جدیدترین تغییرات بارد پرده‌برداری کرد.بر اساس گفته‌ی گوگل، بارد اکنون از دو زبان جدید ژاپنی و کره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند و به‌زودی پشتیبانی از زبان‌های جدیدتر ازجمله فارسی به آن اضافه خواهد شد.گوگل می‌گوید فهرست انتظار بارد را حذف کرده است و اکنون کاربران ۱۸۰ کشور و منطقه در سراسر دنیا می‌توانند با زبان انگلیسی از بارد استفاده کنند.

نسخه عمومی چت بات گوگل بارد با پشتیبانی از زبان فارسی در آینده‌ای بسیار نزدیک در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت. یکی از نقاط ضعف جت‌بات هوش مصنوعی گوگل بارد، عدم پشتیبانی از بسیاری از زبان‌های زنده جهان بود که در مقابل چت‌بات بینگ و ChatGPT حرفی برای گفتن نداشت. اما حالا و با عرضه عمومی نسخه جدید هوش مصنوعی خود، رقیبی جدی‌تر برای دو مدل هوش مصنوعی از کمپانی‌های رقیب خواهد شد.

گوگل وعده داده است که هوش مصنوعی Bard را در قالب ۴۰ زبان مختلف در اختیار کاربران قرار دهد. در سوی دیگر، بهره‌گیری از مدل زبانی پیشرفته PaLM 2 می‌تواند امکانات متعددی را به این سرویس اضافه کند. چت‌بات بارد رقیب مستقیمی برای ChatGPT و بینگ مایکروسافت به شمار می‌رود؛ اما در ماه‌های اخیر نتوانسته است عملکرد درخشانی را به ثبت برساند.

سخن نهایی

 

در این مقاله درباره ی اضافه شدن پشتیبانی از زبان فارسی به چت‌بات بارد صحبت کردیم.شما میتوانید با خرید گیفت کارت گوگل پلی به انواعی از بازی ها دست پیدا کنید.شما میتوانید گیفت کارت گوگل پلی را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید