مدیرعامل اپیک گیمز: بازی فورتنایت امسال به آیفون برمی‌گردد!!

فورتنایت

«تیم سویینی»، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز در اولین روزهای سال جدید میلادی اعلام کرد که بازی فورتنایت دوباره به پلتفرم iOS برمی‌گردد. این بازی حدود سه سال پیش به‌خاطر نقض قوانین اپ استور از فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل حذف شد و دادگاه پرحرف‌وحدیثی را به‌وجود آورد.

شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز، همواره از منتقدین بزرگ سیاست‌های مالی اپل محسوب می‌شود. این مشکلات نسبتاً قدیمی این شرکت بازی‌سازی با اپل تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۲۰ با افزودن درگاه پرداخت مستقیم به بازی محبوب فورتنایت توسط اپیک گیمز، در یک واکنش فوری، اپل این بازی را از دسترس کاربران اپ استور خارج کرد.

سوئینی هنوز دقیقاً نگفته که فورتنایت چگونه قرار است مجدداً در اپ استور منتشر شود. رأی دادگاه تجدیدنظر پرونده‌ی اپل و اپیک گیمز در سال ۲۰۲۳ صادر می‌شود. اگر این دو شرکت با‌هم به‌توافق برسند، ممکن است وعده‌ی تیم سوئینی رنگ حقیقت به خود بگیرد. تیم سوئینی ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت در‌صورت لزوم پرونده‌ی اپل را به دیوان عالی ایالات متحده می‌برد.

طبق گزارش‌ها، اپل احتمالاً می‌خواهد در iOS 17 به کاربران اجازه دهد امکان نصب اپلیکیشن‌ها از خارج از اپ استور و به‌صورت مستقیم را داشته باشند. این تغییر استراتژی می‌تواند تصمیمی در واکنش به قانون تازه‌تصویب DMA یا «قانون بازارهای دیجیتال» در اتحادیه اروپا باشد. اپیک گیمز با کمک همین قانون می‌تواند فورتنایت را بدون نیاز به کسب مجوز از اپ استور در اختیار کاربران iOS قرار دهد.

اپیک گیمز مدعی است که اپل کنترل کامل iOS و اپ استور را به‌شکلی ضدرقابتی در دست گرفته است و اجازه نمی‌دهد که فروشگاه‌های شخص ثالث در این پلتفرم حضور داشته باشند. در‌آن‌سو، اپل ادعا می‌کند که این سیاست ضامن حفظ ایمنی کاربران است. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم در سال جاری میلادی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله درباره ی بازگشت فورتنایت به آیفون صحبت کردیم.شما میتوانید گیفت کارت فورتنایت را از سایت گیفت بارون به راحتی خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید