بازی های ویدئویی چیست ؟

 

بازی ویدیویی ( Video game) یا بازی کامپیوتری نوعی سرگرمی تعاملی است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مجهز به پردازشگر یا میکرو کنترلر انجام می‌شود. تعداد مخاطبان بازی‌های ویدیویی در سال‌های گذشته افزایش داشته. بازی‌های ویدیویی به پر طرفدارترین سرگرمی تاریخ بشر تبدیل شده‌است. اولین بازی ویدیویی تاریخ در سال ۱۹۵۸ میلادی ساخته شد، این بازی یک شبیه‌ساز تنیس بود. این بازی، قدمی شد برای پیشرفت‌های عظیم در بازی‌های ویدیویی. حال میخواهیم بهترین بازی های ویدئویی که قبل از مرگ حتما باید تجربه کنید را به شما معرفی کنیم.

 

It Takes Two

 

It Takes Two

 

برنده جایزه بهترین بازی سال و بهترین روایت در مراسم Game Awards 2021 (امتیاز متاکریتیک: ۸۹)

 

وقتی بازی It Takes Two برای اولین بار در کنفرانس EA Play سال گذشته معرفی شد،اطمینان پیدا میشد که با یک عنوان کوآپ خو‌ش‌ساخت دیگر رو به رو هستیم. اما اگر بخواهیم صادق باشم، هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردیم که It Takes Two بتواند در حد یکی از بهترین بازی‌های سال ظاهر شود. آخرین ساخته استودیو Hazelight Studios نه تنها شما را ۱۰ الی ۱۵ ساعت بی‌وقفه سرگرم می‌کند، بلکه بعد از مدت‌ها یادآوری می‌کند که چرا همه ما تا این حد شیفته بازی‌های کوآپ هستیم.

اولین ساخته جوزف فارس، یک بازی مستقل ساده در مورد دو برادر بود که پدرشان در بستر مرگ قرار داشت و برای نجاتش باید قدم در یک ماجراجویی سخت می‌گذاشتند. بازی مملو از پازل‌های متنوع و جذابی بود که برای حل‌ آن‌ها باید هر دو برادر را به شکل درستی کنترل می‌کردید. Brothers A Tale of Two Sons یک بازی کوآپ عالی بود اما با این تفاوت که نه تنها امکان تجربه آنلاین بازی وجود نداشت، بلکه برای تجربه آفلاین آن هم با یک نفر دیگر با چالش‌های زیادی مواجه بودید. اما بعد از پیوستن فارس به الکترونیک آرتز و استودیو جدیدش، دومین ساخته او یعنی A Way Out تبدیل شد به همان تجربه کوآپی که بسیاری از ما انتظارش را داشتیم.

It Takes Two داستان بسیار منحصر به فردی دارد که به شخصه تا به حال مشابه‌اش را در بازی‌های ویدیویی ندیده‌ایم. کودی (Cody) و می (May)، پدر و مادر دختر بچه‌ای به نام رز (Rose) در زندگی مشترکشان به مشکل برخورده‌اند و قصد جدایی دارند. دختر بچه مظلوم آن‌ها هم به عنوان آخرین راه‌حل باقی‌مانده، از کتابی که در مدرسه‌اش پیدا کرده استفاده می‌کند و با کمک جادو آن کتاب، پدر و مادرش را به عروسک‌هایی کوچک تبدیل می‌کند. حالا این کتاب که دکتر حکیم نام دارد و خود جوزف فارس گوینده شخصیتش است، می‌خواهد این زن و شوهر را دوباره با هم آشتی دهد.بازی It Takes Two مثل یک هدیه ارزشمند برای همه گیمرها است. از آن بازی‌هایی که تا مدت‌ها از ذهن کسی پاک نمی‌شود و همه‌چیز در بهترین حالت خودش قرار دارد. کافی است تا نفر دومی پیدا کنید تا برای بیش از ۱۰ ساعت سرگرمی خالص آماده شوید. جوزف فارس و Hazelight Studios از همین حالا انتظار را برای بازی جدید خودشان سخت کرده‌اند.

 

The Walking Dead Season One

 

The Walking Dead Season One

 

برنده جایزه بهترین بازی سال در مراسم VGA 2012 (امتیاز متاکریتیک: ۸۹)

 

یکی از زیباترین، گرافیکی ترین و هیجان برانگیزترین بازی های ویدیویی اکشن و آرکید برای سیستم عامل اندروید می باشد که چند ساعت قبل نسخه ی اول ان به صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس کاربران دوستدار بازی های زامبی قرار داده شد! اگر از کاربران فارسروید بوده اید در جریان هستید که مدت ها قبل یکی از نسخه های بازی راه رفتن مردگان با نام حمله را برای شما قرار داده بودیم که با استقبال خوب شما کاربران روبرو گردید.داستان بازی را اینگونه بیان می کنیم: “به دنیای مردگان وارد شوید! به کودک بازی یعنی کلمانتین کمک کنید تا از این دنیای وحشتناک بیرون آید! دختر بچه‌ی اصلی بازی و داستان می بایستی در این دنیای پر مخمصه راه زنده ماندن را یاد بگیرد! شما بگویید که چگونه یک دختر بچه ی بی تجربه می‌تواند از دنیایی که حتی در آن زنده ها هم گاهی بدتر از واکرها هستند، جان سالم به در ببرد؟! در این فصل شما باید تمام تلاشتان را برای این کودک بکار بگیرید و …!” هم اکنون شما در نقش کارکتر اصلی بازی یعنی Lee Everett قرار میگیرید و می بایستی انواع ماموریت های شگفت انگیز را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و یک بازی اکشن لذت بخش و واقعی را تجربه کنید!

 

Bloodborne

 

Bloodborne

 

یکی از بهترین آثار هاردکور تاریخ بازی‌های ویدیویی ( امتیاز متاکریتیک: ۹۲)

 

بلادبورن یک بازی ویدیویی به سبک نقش‌آفرینی اکشن است که توسط فرام سافتور توسعه یافته . به‌وسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شده‌است. بازی توسط هیده‌تاکا میازاکی، کارگردان بازی‌هایی نظیر ارواح شیطانی و دارک سولز، کارگردانی شده‌است .بلادبورن در ۹ ژوئن ۲۰۱۴، برای اولین بار در کنفرانس سونی در نمایشگاه ای۳ ۲۰۱۴ با نشان دادن تریلری از بازی رونمایی شد. بلادبورن در مارس ۲۰۱۵ در سراسر جهان عرضه شد.

شخصیت اصلی بلادبورن یک شکارچی است، و داستان در شهر گوتیک «Yharnam»، الهام گرفته شده از دوره ویکتوریا دنبال می‌شود، که ساکنین آن به یک بیماری غیر معمول منتقله از راه خون مبتلا شده‌اند. در نهایت تلاش برای یافتن منشأ این طاعون، بازیکنان در حالی که با موجودات وحشی و مخلوقات کیهانی به مبارزه می‌پردازند، باید رمز و رازهای مجذوب کننده آن را حل کنند. بازیکنان کنترل قهرمان اصلی که قابل سفارشی‌سازی است را بر عهده دارند و روند بازی بر پایه مبارزات مبتنی بر سلاح و اکتشافات متمرکز است. بازیکن با دشمنان مختلفی همچون غول آخر به مبارزه می‌پردازد، و از آیتم‌های شمشیر یا سلاح گرم در طول داستان استفاده می‌کند و به کاوش در مکان‌های مختلف بازی، تعامل با شخصیت غیرقابل‌بازی، جمع‌آوری آیتم‌های کلیدی در داستان و کشف رمز و رازهای موجود در جهان می‌پردازد. با وجود اینکه بلادبورن شباهت‌های بسیاری به عناوین مجموعه بازی‌های سولز دارد و حتی به‌وسیلهٔ توسعه‌دهنده و کارگردان یکسان نیز ساخته شده‌است.بازی بلادبورن در سبک نقش‌آفرینی اکشن می‌باشد که از زاویه دید سوم شخص دنبال می‌شود، اما نسبت به بازی‌های ارواح شیطانی و دارک سولز، دارای برخی تفاوت‌های قابل توجهی در روند بازی آن است. مبارزات بسیار سریع‌تر هستند و نیاز به رویکردهای تهاجمی بیشتری برای غلبه بر انبوهی از دشمنان دارد. همانند بازی‌های دیگر این سبک، ارتقاء سطح و سلاح‌ها وجود خواهد داشت و میزان استقامت نقشی اساسی در مبارزات دارد.

 

The Elder Scrolls V Skyrim

 

The Elder Scrolls V Skyrim

 

برنده جایزه بهترین بازی سال در مراسم VGA 2011 (امتیاز متاکریتیک: ۹۶)

The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition (کتیبه های باستانی ۵: اسکایریم) یک بازی ویدیویی اکشن نقش آفرینی و Open World است که توسط استودیوی بازی بتزدا ساخته شده و شرکت بتزدا سافت ورکس آن را برای پلی استیشن ۴ ، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، و ویندوز منتشر کرده است. اسکایریم پنجمین قسمت در سری بازی های الدر اسکورولز و بعد از نسخه الدر اسکورولز ۴: آبلیویئن است.

این بازی در یازدهم نوامبر سال ۲۰۱۱ انتشار یافت و توانست بهترین بازی سال از طرف بسیاری از سایت ها مانند گیم اسپات شود. داستان اصلی بازی حول محور شخصیتی است که تلاش می کند ارباب اژدهایان Alduin را که پیشگویی شده قرار است دنیا را نابود سازد، شکست دهد. وقایع اسکایریم دویست سال بعد از آبلیویئن و در دنیایی ساختگی به نام اسکایریم رخ می دهد.

داستان این بازی در جایی آغاز می شود که در دنیایی به نام Skyrim یک شخص قدرتمند شاه این دنیا را می کشد و شما به عنوان یکی از مضنونین این حادثه در حال انتقال به محلی می باشید که در انجا قرار است به سزای اعمالتان برسید ، در ادامه پس از حمله غیر منتظره یک اژدها به این مکان شما از دست نگهبانان فرار می کنید. همانطور که از توضیح ابتدایی این بازی پیداست بازی دارای یک داستان بسیار قدرتمند و درگیر کننده می باشد که در طول مراحل داستانی بازی در هر بخش نکته ای جدیدی از این داستان برای شما برملا می شود.

بازی The Elder Scrolls V Skyrim Legendary Edition دارای نکات قدرتمند زیادی می باشد سیستم طراحی شخصیت این بازی یکی از کامل ترین سیستم های شخصی سازی در میان بازی های نقش آفرینی می باشد و به راحتی می تواند با اکثر بازی های نقش آفرینی روز مقابله کند و به راحتی آنها را از میدان بدر کند.

 

Batman: Arkham City

 

Batman: Arkham City

 

یکی از بهترین و برجسته‌ترین آثار ابرقهرمانی تاریخ بازی‌های ویدیویی (امتیاز متاکریتیک: ۹۶)

بازی Batman: Arkham City – Game of The Year Edition کاملترین نسخه بازی زیبای ویدیویی Batman: Arkham City می باشد و دنباله ای است بر بازی قبلی یعنی Batman: Arkham Asylum در سبک اکشن و ماجراجویی سوم شخص که در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم PC عرضه شد.Arkham City یک بازی اتمسفریک است که وسعت نقشه در آن پنج برابر بزرگتر از دنیای Batman: Arkham Asylum می باشد.این شهر اکنون بیشترین امنیت را برای تمامی اراذل و اوباش ، تبهکاران و جنایتکاران حرفه ای فراهم کرده است.جوکر ، ریدلر ، دو چهره ، هارلی کوئین ، پنگوئن ، مستر فریز و دیگر افراد شخصیت هایی هستند که در طول بازی شما با آنها رو به رو خواهید شد.

شما میتوانید گیفت کارت پلی استیشن و انواع بازی ها را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید