بازی های ویدیویی که قبل از مرگ باید تجربه کنید

 

Resident evil 2

 

Resident evil 2

 

وقایع بازی Resident Evil 2 Remake دو ماه بعد از پایان نسخه اول آغاز می‌شود؛ جایی که بسیاری از مردم منطقه راکون سیتی به ویروس T، ساخته کمپانی آمبرلا آلوده شده و تبدیل به زامبی شده‌اند. لیان اس کندی افسر پلیس جوانی است که بر حسب وظیفه برای ملحق شدن به نیروی پلیس راکون سیتی به این شهر می‌آید؛ البته لیان قرار بود زودتر به این شهر برسد اما بروز اتفاقاتی شخصی این کار را به‌تعویق انداخته است. همچنین پیش از حرکت لیان به سمت راکون سیتی، تماسی مرموز با وی گرفته می‌شود و او را از این کار منع می‌کند که خب لیان توجهی به آن ندارد و به راکون سیتی می‌رسد.

جدا از داستان، عناصر دیگری هم در نسخه بازسازی‌شده دیده می‌شوند که کاملا برگرفته از مکانیزم‌های نسخه اصلی هستند. برای مثال یکی از جنبه‌های مهم بازی‌های رزیدنت ایول پازل‌های آن‌ها است و مکانیزم حل این پازل‌ها در نسخه بازسازی‌شده درست مثل نسخه اصلی خواهد بود؛ به این صورت که مثلا برای باز کردن یک در، باید اداره پلیس راکون سیتی را زیر و رو و کلید مربوطه را پیدا کنید یا در مثالی دیگر مجوز عبور شما از یک راه خاص، فقط با پیدا کردن چند نماد و قرار دادن آن‌ها در جای مخصوص‌شان صادر خواهد شد.

 

Uncharted 2: Among Theives

 

Uncharted 2: Among Thieves

 

 

این بازی ، یک بازی ویدیویی در سبک اکشن ماجراجویی و سکوبازی است که توسط شرکت ناتی داگ ساخته شده و سونی کامپیوتر انترتینمنت آن را در سال ۲۰۰۹، به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر کرده‌است. درمیان دزدان عنوان دومبن قسمت از مجموعه بازی‌های آنچارتد است که دنباله بازی آنچارتد: اقبال دریک به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۷ عرضه شده‌است. داستان بازی دو سال پس از اقبال دریک روایت می‌شود، و در بخش تک‌نفره داستان بازی به دنبال ماجراجویی نیتن دریک است که با کلویی فرازر و النا فیشر برای جستجوی سنگ سینتامانی و شانگری-لا هم دست شده‌است؛ در حالی که با گروهی مزدور به رهبری زوران لازارویچ و دوست قدیمی‌اش هری فلین به مبارزه می‌پردازد.

آنچارتد ۲: درمیان دزدان بسیار مورد تقدیر و تحسین منتقدین قرار گرفت و متاکریتیک آن را تاثیرگذارترین بازی سال ۲۰۰۹ برشمرد و همچنین عنوان بهترین بازی سال ۲۰۰۹ از دید آی‌جی‌ان، یوروگیمر، گیم اینفورمر، جاینت بامب، ایکس پلی و جویستیک را از آن خود کرد. بازی همچنین یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد و تا دسامبر ۲۰۱۱، به فروشی بیش از ۶ میلیون نسخه در سراسر جهان دست پیدا کرد. آنچارتد ۲: درمیان دزدان همچنین با نمره ۹۶ از ۱۰۰ بالاترین امتیاز را بر طبق وبگاه متاکریتیک در بین عناوین ساخته شده توسط استودیو ناتی داگ دارا می‌باشد. دنباله‌ای برای این بازی با نام آنچارتد ۳: فریب دریک در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شده‌است، و به عنوان بخشی از آنچارتد: مجموعه نیتن دریک در اکتبر سال ۲۰۱۵ یکبار دیگر در کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد.

درمیان دزدان یک بازی اکشن ماجراجویی و سکوبازی با زاویهٔ دید سوم شخص است. بازیکن کنترل شخصیت نیتن دریک را در دست دارد که از لحاظ فیزیکی مهارت‌هایی دارد و قادر به پریدن، بالارفتن و عبور از لبه‌های دیوار است. دریک تنها توانایی حمل دو سلاح را دارد، یک سلاح سبک و یک دستی و دیگری سلاح سنگین و دو دستی، همچنین او به تعداد محدودی نارنجک دستی مجهز است. بازیکن توانایی هدایت دریک به پشت دیوار و گوشه‌های کم ارتفاع به منظور سنگرگیری و استفاده از سلاح با سیستم هدف‌گیری دقیق یا شلیک کورکورانه را برای کشتن دشمنان دارد. اگر حضور دریک توسط دشمنان شناسایی نشود، او قادر به استفاده از کشتن در حالت خفا برای از بین بردن آن‌هاست. برخی از مناطق واقع در بازی به حل معماها با استفاده از دفترچه خاطرات دریک نیاز دارد، که در آن می‌تواند سرنخ‌هایی برای حل معما در دسترس قرار گیرد. در طول بازی یکصد گنجینه و یک گنج ویژه پنهان شده‌اند که جمع‌آوری آن‌ها به توجه و دقت بالایی نیاز دارد.

درمیان دزدان شامل دو بخش رقابتی و چندنفره کو-آپ است. بخش کو-آپ حداکثر تا ۳ نفر را پشتیبانی می‌کند که با در اختیار گرفتن شخصیت دریک همراه با دو قهرمان دیگر بازی به انجام مأموریت‌هایی شامل حل معما، سکوبازی، درگیری با سلاح و انجام اهداف مبتنی بر کار گروهی می‌شود. بخش چند نفره رقابتی که اجازه بازی تا حداکثر به ده نفر، در دو تیم پنج نفره را می‌دهد. آن‌ها قادر به رقابت در شش حالت مختلف رقابتی شامل: دث‌مچ، پلاندر، رقابت حذفی، تورف وار، کینگ آو دِهیل و واکنش‌های زنجیروار هستند.

 

Detroit become human

 

Detroit become human

 

این بازی  (دیترویت: بیکام هیومن) یک بازی ویدیویی نئو-نوآر در ژانر دلهره‌آور است که توسط کوانتیک دریم (Quantic Dream) توسعه یافته است. داستان بازی Detroit: Become Human پیرامون سه اندروید با نام‌های کارا، کانر و مارکوس است و زندگی آن‌ها را در شهر دیترویت شرح می‌دهد. این بازی در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ برای کنسول PS4 و در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ برای رایانه شخصی عرضه شد.

داستان Detroit: Become Human همان طور که از نامش مشخص است در شهر دیترویت و در سال ۲۰۳۸ روایت می‌شود. شهری که با ابداع و معرفی اندرویدها و ورود آن‌ها به زندگی روزمره انسان‌ها شکلی تازه به حیات خود داده است. اما این حیات تازه چالش‌هایی را به همراه خود دارد، اندرویدها به تدریج رفتارهایی از خود نشان می‌دهند چنانکه که موجوداتی زنده هستند، این موضوع منجر به رویدادهایی می‌شود که کنترل اندرویدها را از دسترس خارج می‌کند.

محور داستان بازی DBH سه شخصیت اندروید است که هر کدام از آن‌ها دارای توانایی‌ها و اندیشه‌های منحصر به فرد هستند. بر اساس انتخاب بازیکن تمام شخصیت‌های قابل بازی می‌توانند در طول خط داستانی خود بمیرند یا از چالش‌های بزرگی عبور کنند. داستان بازی می‌تواند بدون حضور آن‌ها ادامه پیدا کند.

 

A Plague Tale Requiem

 

A Plague Tale Requiem

 

بازی A Plague Tale: Requiem شش ماه پس از Innocence شروع می‌شود. هیوگو (Hugo) و آمیشیا (Amicia) توانستند مادرشان را نجات دهند، فرمانده Inquisition یعنی لرد نیکولاس (Lord Nicholas) را بکشند و یک زندگی ساده را شروع کنند. به نظر می‌رسد همه چیز به اتمام رسیده و تنها نگرانی آمیشیا و مادرش این است که تا چه زمانی می‌توانند بیماری (یا درواقع نفرین) هیوگو را کنترل کنند. در این بین این خانواده با همراهی لوکاس (Lucas) سفری را به مقصد شهر Provence آغاز می‌کنند. جایی که گفته می‌شود گروهی از شیمیدانان قدیمی با اسم The Order می‌توانند هیوگو را درمان کنند. پس از پشت سر گذاشتن چند اتفاق حاشیه‌ای، آمیشیا بالاخره یکی از اعضای Order را پیدا می‌کند. منتها کار از کار گذشته و موش‌های طاعون‌زای هیوگو خودشان را به Provence رسانده‌اند.

هیوگو در خواب‌هایش رویای یک جزیره را می‌بیند. جایی که به نظر می‌رسد می‌تواند خودش را درمان کند و از شر این موش‌های کذایی راحت شود. اما مادرشان به همراه نماینده Order مخالف سفر به مقصدی نامعلوم هستند و تصمیم می‌گیرند هیوگو را در یکی از مقرهای سری Order زندانی کنند. اینجاست که آمیشیا دست‌ برادرش را می‌گیرد و با فرار از دست دیگران، تصمیم می‌گیرد تا هیوگو را به جزیره رویاهایش برساند. جایی که مشخص نیست برای این خواهر و برادر چه سرنوشتی در نظر گرفته شده.

بهترین قسمت این بازی قطعا داستان آن است که آنقدر زیبا و هنرمندانه نوشته شده که از شنیدنش لذت می‌برید. در این بین نباید کارگردانی بی‌نقص Kevin Choteau را هم نادیده گرفت. در طول بازی با برخی صحنه‌های تاثیرگذار و چشم‌نواز مواجه می‌شوید که باعث می‌شوند به خوبی بتوانید وخامت شرایط را تصویرسازی کنید. خوشبختانه المان‌های نقش آفرینی به بازی اضافه نشده و سازندگان آن تصمیم گرفته‌اند همچنان با یک داستان خطی از مخاطبشان استقبال کنند. تصمیمی که واقعا بخاطرش از استودیو Asobo متشکر هستیم.

 

Sekiro shadows die twice

 

Sekiro shadows die twice

 

این بازی، دارای یک داستان خطی است. داستان بازی روایت‌گر یک انتقام در سالیان دور و بازه زمانی سن‌گوکو ژاپن است. بازیکنان هدایت قهرمانی را به‌دست می‌گیرند که محافظ یک ارباب جوان است و در یک مبارزه، کاراکتر اصلی دست خود را از دست می‌دهد و اربابش هم به‌گروگان گرفته می‌شود.

قهرمان بازی Sekiro Shadows Die Twice جز یأس و ناامیدی چیز دیگری در چهره‌اش مشاهده نمی‌شود و رها شده است تا بمیرد، اما پس از به‌هوش آمدنش، متوجه یک بازوی مصنوعی می‌شود که جای دست قطع شده‌اش را گرفته است. حال هدفی بزرگ‌تر در ذهن این شخصیت شکل گرفته است و آن هم چیزی نیست جز نجات اربابش و کشتن تمامی اشخاصی که مسبب این اتفاق بوده‌اند. کاراکتر بازی که او را به‌نام گرگ سفید یا گرگ یک دست می‌شناسند، برای رسیدن به‌هدفش باید قوی و قوی‌تر شود. ازاین‌رو استاد دیرینه‌اش که The Owl نام دارد، او را تمرین می‌دهد تا به یک شینوبی همه‌فن‌حریف تبدیل شود. البته قوی شدن و رسیدن به‌سطح درجه یک شینوبی، موردی است که برعهده بازیکنان قرار داده شده است.

 

Hades

 

Hades

 

این بازی ، یک بازی فوق‌العاده‌ای است. بازی روگ‌لایکی که در دنیای مردگان یونانی روایت می‌شود. وقتی برای اولین بار Hades را بازی می‌کنید، بازی حسابی غافل‌گیرتان می‌کند. چیزهای زیادی که باید یاد بگیرید و هزاران تصمیم که بازی راه و روش هر کدام را به برای گرفتنشان به خودتان می‌دهد.این بازی ،در سبک سری بازی‌های اکشن، ایندی و نقش‌آفرینی می باشد که در سال ۲۰۲۰ توسط Supergiant Games ساخته و برای کامپیوتر عرضه شده است. بازی رایانه‌ای جدیدی که در این مطلب از سایت یاس دانلود برای شما کاربران عزیز آماده کرده‌ایم، یک عنوان جذاب و سرگرم‌کننده است که کلیه ابعاد و جنبه‌های یک نقش‌آفرینی ایده‌آل را گرد هم آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به اکشن سریع و خصوصیات عمیق و بالای آن اشاره کرد. در این بازی شما به عنوان شاهزاده زیرزمینی با امکان زندگی ابدی ایفای نقش می‌کنید که از قرت و سلاح‌های افسانه‌ای الیمپوس استفاده خواهید کرد تا بتوانید از چنگال یک نیروی عظیم و بزرگ خلاص شوید.

اگر از دوست‌داران افسانه‌های یونان باستان و شخصیت‌های محبوب بازی خدای جنگ باشید، در این بازی باری دیگر فرصتی برایتان فراهم شده تا بتوانید با زئوس، آتنا و بسیاری دیگر از این شخصیت‌ها دیدار کنید. کاراکترها در این بازی شخصیت‌های متنوعی دارند و شما می‌توانید با افزایش روابط خود با آن‌ها، هزاران رویداد داستانی بی‌نظیر را تجربه کنید. داستان بازی در دنیایی زیرزمینی که دائما در تغییر است به تصویر کشیده می‌شود که شمار متعددی از شگفتی‌ها در آن انتظار شما را می‌کشد. در صورتی که علاقه‌مند به ملاقات با خدایان باستانی یونان و قدرت‌های ماورایی آن‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت تجربه این بازی جذاب را از دست ندهید.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله، درباره ی بهترین بازی های ویدیویی که قبل ازمرگ حتما باید تجربه کنید به شما معرفی کردیم.شما میتوانید گیفت کارت پلی استیشن و انواع بازی ها را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید