بازی های شبیه ساز (Simulation) یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین عناوین بین ژانرهای مختلف محسوب می‌شوند و یک سرگرمی عالی برای دور شدن از مسائل روزمره به حساب می‌آیند. بازی های شبیه سازی اندروید در انواع و اقسام متفاوتی در دسترس هستند و برخی از آن‌ها ویژگی‌هایی همچون کشاورزی، مدیریت شهربازی و برعهده گرفتن شغل رویایی افراد را شامل می‌شوند.

 

Game Dev Tycoon

 

game dev tycoon

 

‏در این بازی‌های مدیریت شبیه‌ساز کسب‌وکار، از یک استودیوی بازی‌سازی بسیار سرمایه‌دار به بزرگترین شبیه‌ساز توسعه‌دهنده بازی‌های مشهور تبدیل شوید! دنیای بازی‌های Idle Tycoon را باز کنید!
‏بازی‌های سرمایه‌دار توسعه‌دهنده بازی را موفق کنید و از شبیه‌ساز تجاری لذت ببرید.
‏به بازی Tycoon و بازی‌های غیرفعال خوش آمدید. در این کسب و کار سرمایه دار شما شرکت توسعه بازی خود را راه اندازی می کنید. بازی های تجاری پرفروش را ایجاد کنید تا سرمایه داران کسب و کار خود را تقویت کنید و انواع بازی های جدید اختراع کنید. با لذت بردن از شبیه ساز سازنده بازی، رهبر بازار بازی های شبیه ساز توسعه دهنده بازی شوید.

 Pocket City 2

 

Pocket City 2

 

شهر جیبی یک بازی شهرسازی و شبیه سازی ساخت شهر از استودیوی Codebrew Games برای تبلت و گوشی اندروید است ؛که در دو نسخه رایگان و پولی در گوگل پلی عرضه شده است. به درخواست شما قصد معرفی جدیدترین نسخه خریداری شده و پولی اش را داریم! با نصب Pocket City برروی گوشی اندرویدی تان می توانید یک بازی شهرسازی جالب را تجربه کنید که در آن قادرید نقش یک شهردار را ایفا کنید و در شهرتان انواع و اقسام بناهای خدماتی، تزئینی، صنعتی و … را بسازید! در واقع شما می توانید شهر اختصاصی تان را به سه منطقه مسکونی، تجاری و صنعتی تقسیم کنید. در هر منطقه بناهای مربوط به آن را بسازید ؛ مثلا در مناطق مسکونی پارک، زمین بازی و بناهای تفریحی بسازید. از داشتن یک شهر رویایی لذت ببرید! انواع مکان ها و ادارات مختلف را برای مدیریت بهتر بر روی شهر تان ایجاد کنید؛مثلا کلانتری برای کنترل کردن میزان جرم و جنایت در شهر و آتش نشانی برای فرو نشاندن حریق ها از جمله اداراتی خواهند بود که به رونق شهرتان کمک میکند! اگر از علاقه مندان و دوستداران بازیهای شهرسازی هستید بدون شک Pocket City با حجم ناچیز ۲۱ مگابایتی اش نظرتان را جلب میکند.

 

InstLife

 

InstLife

 

شبیه ساز زندگی یک بازی سبک شبیه سازی است که توسط استودیو بازی سازی Candywriter, LLC برای دستگاه های اندروید ساخته و منتشر شده است. این بازی بسیار با کیفیت و خوش ساخت است .به لطف گیم پلی فوق العاده و البته ساده اش توانسته در مدت بسیار کوتاهی نظر بسیاری از گیمر ها در سراسر جهان را به خود جلب کند . با بیش از ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ نصب فعال به یکی از محبوب ترین بازی های مارکت اندروید تبدیل شود! بنابراین اگر شما هم می خواهید قبل از مرگ تان به یک شهروند نمونه تبدیل شوید. تمام تصمیمات درست را در زندگی خود بگیرید پیشنهاد می کنیم BitLife – Life Simulator را از دست ندهید. در این بازی می توانید با مرد یا زن رویا های خود ازدواج کنید، فرزند داشته باشید. شغل خوبی برای خود انتخاب کنید. یا شاید بخواهید به همسر تان خیانت کنید. رابطه مخفی داشته باشید، خلافکار شوید، قاچاق کنید، به زندان بروید، آشوب به پا کنید. همه چیز به شما بستگی دارد. این بازی سراسر تصمیماتی است که شما اتخاذ می کنید. این تصمیمات را باید از میان منو هایی که برایتان به نمایش گذاشته می شوند اتخاذ کنید و نتیجه آنها را ببینید. با شروع بازی به صورت تصادفی در یک کشور به دنیا می آیید . پدر و مادری دارید که وظیفه بزرگ کردن تان را به عهده دارند. به عنوان یک نوزاد، در ابتدا نمی توانید آنچنان با دنیا تعامل داشته باشید و تمام کاری که می توانید انجام دهید این است که به پزشک مراجعه کنید. رفته رفته که سن و سال تان زیاد می شود تعامل با دنیا هم بیشتر می شود. از ۴ سالگی می توانید با پدر و مادر تان صحبت کنید و از آنها پول بخواهید. در شش سالگی می توانید به مدرسه بروید . در سنین بالا تر می توانید به باشگاه بروید، گواهی نامه بگیرید، به سینما بروید، به کتابخانه بروید، یوگا و مدیتیشن کنید، مسافرت بروید. در این میان هم ممکن است در مکان هایی مثل سینما و کتابخانه با فردی آشنا شوید . او را به کافی شاپ دعوت کنید و یک رابطه عاشقانه را شروع کنید.

 

Idle Factory Tycoon

 

Idle Factory Tycoo

 

بازی محبوب و سرگرم کننده در سبک بازیهای شبیه ساز کارخانه – کلیکی از تیم برنامه نویسی با همین نام برای اندروید است که تا به امروز حدود ۵ میلیون بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان از گوگل پلی دریافت شده . جدیدترین آپدیت اش به درخواست تان پیش روی شماست! در بازی Idle Factory Tycoon شما به عنوان یک بازیکن می توانید ده ها کارگاه و کارخانه مختلف را ایجاد کنید . برای پولدار شدن تلاش کنید! شما مدیر تمام کارخانه ها و کارگاه های خود هستید اما برای اداره آسان تر آن ها بهتر است چندین مدیر دیگر نیز استخدام کنید تا یک سری از کارها را انجام دهند ؛ وقتی برای یک کارگاه مدیر استخدام کردید، دیگر نیازی نیست خودتان مستقیما به آن سرک بکشید، تمام محصولات در آن کارگاه به صورت خودکار تولید میشوند. به فروش خواهند رفت و این وسط فقط پول ان ها در جیب شما می رود! با ارتقا ماشین آلات کارخانه خود می توانید سرعت تولید را افزایش دهید . برای توسعه بیشتر ان اقدامات مختلفی را انجام دهید تا پول تان از پارو بالا رود! اگر به دنبال یک بازی سرگرم کننده و جالب برای پر کردن اوقات فراغت تان هستید. بدون شک Idle Factory Tycoon با گیم پلی ساده و اعتیاداورش نظرتان را جلب میکند.

 

SimCity BuildIt

 

SimCity BuildIt

 

یک بازی بسیار زیبا با گرافیک اچ دی و طراحی شده به صورت سه بعدی (۳D) از استودیوی بازیسازی معروف EA GAMES برای اندروید است که نسخه جدید ان ساعت ها قبل به صورت کاملا رایگان در پلی استور عرضه گردید. در این بازی شما در نقش یک بازیکن باید به ساخت شهر و مدیریت بخش های مختلف ان بپردازید و یکی از بهترین بازی های مدیریت شهر را تجربه نمایید. شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید و شهروندان را به هر آنچه که نیاز دارند برسانید! بله شما می توانید انواع ساختمان ها را بسازید و به مدیریت بخش های مختلف شهر بپردازید و با کسب سرمایه هیجان را دو چندان کنید. اگر به بازی های کمپانی ای آ علاقه مندید به هیچ وجه بازی پیش رو را نیز از دست ندهید، پس همین الان شروع کنید و شهری خارق العاده را بسازید ؛ شهری که که همه عاشق زندگی در آن هستند و برای آن تلاش میکنند، اما یادتان باشد هر چقدر شهرتان بزرگتر باشد نیازهای شهروندان آن نیز بیشتر خواهد شد!  امکان داد و ستد منابع با دیگر شهرها و باز کردن قفل بناهای ویژه همچون بیگ بن لندن و “طاق پیروزی” شهر پاریس نیز در بازی فراهم شده و به طور کلی با یک بازی شهرسازی تمام عیار روبرو هستید!

 

Settlement Survival

 

 

Settlement Survival

 

در بازی Settlement Survival وظیفه دارید که مردم خود را به محل اسکان جدید خودشان انتقال دهید. بازی شبیه‌ساز ساخت و ساز است و باید سرپناه خوبی را برای آن‌ها تامین کنید. مواد غذایی‌شان را تضمین کرده و در برابر تهدیدات طبیعت از آن‌ها محافظت کنید. کسب رفاه و شادی همراه با تحصیلات و اشتغال برای ساکنین این سرزمین لازم و ضروری خواهد بود و باید همه این کارها را به‌خوبی انجام دهید. می‌توانید ساکنین شهرهای دیگر را هم جذب کرده و تلاش کنید که چیدمان کارهای خود را بیشتر از قبل با برنامه‌ریزی کامل انجام دهید. در این بازی می‌توانید رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را در وسط شهر خود برقرار کنید.

می‌توانید از ابزارهایی برای شکل دادن به محل سکونت خود استفاده کرده و زیبایی را هم به آن هدیه دهید. باید مسکن ساخته و با استخدام شهردار، کنترل بخش‌های مختلف شهر خود را به آن‌ها بسپارید. شما می‌توانید جنایات را در شهر خود کنترل کرده و اجازه دهید که رشد اقتصادی خوبی در شهر شما برقرار شود. این رشد اقتصادی می‌تواند منابع شهر را کنترل کرده و اجازه دهد که مردم در آرامش کامل زندگی کنند. از شهروندان خود در برابر عوامل و بلایای زیست محیطی محافظت کرده و در صورت بروز مشکل، امکانات رفاهی لازم را برای جان گرفتن دوباره آن‌ها مدنظر داشته باشید.

در این بازی سوژه‌های جالب و منحصربه‌فردی وجود دارد که جلوه‌های خاصی به شهر شما اعطا می‌کند. می‌توانید مسیرهای توسعه را انتخاب کرده و آموزش، معدن سازی، ساخت و ساز، کشاورزی، تدارک و قابلیت‌های مختلف زندگی را در بازی Settlement Survival برای ساکنین خود فراهم کنید. بنابراین، بازی نقاط قوت متنوعی دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند شما را نجات دهد.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی بهترین بازی های شبیه ساز اندروید سخن گفتیم.شما میتوانید گیفت کارت انواع بازی ها را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید