بهترین بازی های نسخه های کالاف دیوتی ( قسمت دوم)

 

بازی کالاف دیوتی چیست ؟

 

کالاف دیوتی یا ندای وظیفه مجموعه‌ای از بازی‌های ویدئویی در گونهٔ تیراندازی اول شخص است که توسط کمپانی اکتیویژن منتشر شده‌است. این کمپانی ابتدا در سال ۲۰۰۳ بر روی بازی‌هایی که داستانشان در جنگ جهانی دوم جریان داشتند متمرکز بود. این مجموعه با گذشت زمان، بازی‌هایی را در رویدادهای اواسط جنگ سرد، دنیاهای آینده، و فضای خارج از کشور ترسیم شده‌اند را تولید کرده‌است. این بازی‌ها در ابتدا توسط استودیو اینفینیتی وارد و سپس توسط استودیو تری‌آرک و استودیو اسلج‌همر گیمز توسعه داده شده‌اند. همچنین چندین بازی اسپین‌آف و دستی توسط دیگر توسعه‌دهندگان ساخته شده‌است.

مجموعه ندای وظیفه در ابتدا با توسعه اینفینیتی وارد، بر روی صحنه‌های جنگ جهانی دوم متمرکز شده بود. ندای وظیفه ۴: جنگاوری نوین (۲۰۰۷) یک محیط جدید و مدرن را معرفی کرد که با موفقیت همراه بود. این بازی در ساخت نسخه بازسازی‌شدهٔ آن که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، تأثیرگذار بود.

پس از آن دو مورد دیگر از بازی‌های جنگاوری نوین با عنوان جنگاوری نوین ۲ (۲۰۰۹) و ۳ (۲۰۱۱) ساخته شد. مجموعه جنگاوری نوین مجدداً در سال ۲۰۱۹ با عنوان جنگاوری نوین بازراه‌اندازی شد. همچنین اینفینیتی وارد دو بازی خارج از زیر مجموعه جنگاوری نوین با عنوان اشباح (۲۰۱۳) و جنگ‌های بی‌نهایت (۲۰۱۳) توسعه داده‌است. تری‌آرک جهان در جنگ (۲۰۰۸) را به عنوان آخرین بازی مبتنی بر جنگ جهانی دوم، قبل از انتشار بلک اپس (۲۰۱۰) را توسعه داده‌است که پس از آن باعث ایجاد زیر مجموعه بلک اپس شد. چهار مدخل دیگر از مجموعه با عنوان بلک اپس ۲ (۲۰۱۲)، ۳ (۲۰۱۵)، ۴ (۲۰۱۸)، و جنگ سرد (۲۰۲۰) توسط تری‌آرک ساخته شد و در ساخت جنگ سرد با ریون سافتور همکاری داشته‌است. اسلج‌همر گیمز جزئی از توسعه دهندگان جنگاوری نوین ۳ بوده‌است و همچنین دو عنوان جنگاوری پیشرفته (۲۰۱۵)، جنگ جهانی دوم (۲۰۱۷) و ونگارد (۲۰۲۱) را توسعه داده‌است. یکی از کاربران بی رقیب و ماهر این بازی ، میثم نوری است که تبحر زیادی در بتل رویال دارد:

 

Call of Duty: World at War

 

Call of Duty: World at War

 

  • امتیاز متاکریتیک: ۸۴
  • موضوع: جنگ جهانی دوم
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۸
  • توسعه‌دهنده: Rebellion Developments، Exakt Entertainment، n-Space، Treyarch
  • پلتفرم‌ها: نینتندو DS، پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، Wii

کالاف دیوتی ۵ (COD: WAW) مانند نسخه های قبلی کالاف دیوتی، یک تیرانداز اول شخص نظامی ساده با سلاح های معتبری مانند تامسون ساب ماشین گان یا تفنگ آریساکا نوع ۹۹ و سطوح نسبتاً خطی اما با فیلم نامه های سنگین است که بازیکن را محو بازی می کند. بازیکن با چندین هم تیمی (NPC) تحت کنترل رایانه که همیشه همراه او هستند تا به او کمک و اهداف را کامل کنند. که این اهداف از پاکسازی خانه ها از دشمن تا کار گذاشتنن بمب یا دفاع از یک موقعیت را شامل میشود. بازیکن بجای استفاده از MEDIPACK (جعبه کمک های اولیه) یا چیزی مشابه برای بهبود سلامتی خود ، کافی ایست فقط چند ثانیه از آتش (تیررس) خارج شده و پناه بگیرد تا ریکاوری شود.

اولین نبرد در ۱۷ اوت ۱۹۴۲ ماکین در منطقه آسیا اقیانوسیه که در آن سرباز میلر در کلبه ای می نشیند و باید تماشا کند که چگونه هم گروهانش به طرز وحشیانه ای توسط سربازان ژاپنی به قتل می رسند. اکنون میلر تحت نظارت گروهبان روباک به انتقام و کمک به سربازان آمریکایی برمی خیزد و در عقب راندن تهدید زرد در ماموریت های واقعی مانند عملیات برج مراقبت اقدام میکند.

بازی کالاف دیوتی ۵ همچنین دارای یک حالت چند نفره شبیه به حالت Call of Duty 4 Modern Warfare با انواع بازی Deathmatch، Team Deathmatch، Capture the Flag و Search & Destroy است که در آن یک تیم باید بمبی را در یکی از دو هدف نصب کند. دیگری باید از هر دو دفاع کند و همچنین شامل سیستم رتبه بندی میباشد و با افزایش امتیاز سلاح ها و توانایی های بیشتری برای بازیکن باز میشود. همچنین شامل پنج کلاس سفارشی شده پس از کسب امتیازات بالا علاوه بر پنج کلاس از قبل تعریف شده مانند Rifleman، Light Gunner، Heavy Gunner، Close Assault و Sniper می باشد.

 

 Call of Duty: Advanced Warfare

 

Call of Duty: Advanced Warfare

 

  • امتیاز متاکریتیک: ۸۳
  • موضوع: سال ۲۰۵۴ تا ۲۰۶۱
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۴
  • توسعه‌دهنده: High Moon Studios، Sledgehammer Games
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، رایانه‌های شخصی

اوایل نسل پیش بود که اکتیویژن با انتشار یک شوتر نظامی مدرن، انقلابی در این ژانر به وجود آورد. کالاف دیوتی ۴: Modern Warfare علاوه بر این‌که تاثیر زیادی بر صنعت گیم داشت، موفقیت‌ تجاری چشم‌گیری نیز به دست آورد. همین عامل سبب شد تا اکتیوژن همه ساله یک نسخه از این مجموعه‌ی محبوب را منتشر کند.حضور کوین اسپیسی سبب محبوبیت بالای بازی شد به طوری که اولین تریلر AW با حضور وی، به یکی از پربازدید‌ترین تریلرهای روز اول در یوتوب تبدیل شد.همچنین ، بخش داستانی بازی کوتاه است، ولی تماما در خط اصلی روایت و به حاشیه رانده نمی‌شود که باعث می‌شود هیجان و سرعت تا انتهای بازی حفظ شود.

صدا و موسیقی، یکی از نقاط قوت AW است که به جرات می‌توان گفت بهترین در کل مجموعه محسوب می‌شود.

 

Call of Duty: Black Ops 4

 

 

  • امتیاز متاکریتیک: ۸۳
  • موضوع: آینده
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
  • توسعه‌دهنده: Treyarch
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

Call of Duty: Black Ops 4 Blackout بخش بتل رویال کالاف دیوتی: Black Ops 4 است که توانست در بازار پر رقیب بازی‌های بتل رویال، با سرعت بسیار بالایی، طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند. این بخش از بازی، یک هفته به صورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید به صورت رایگان این بخش از بازی را تجربه کنید. بخش بتل رویال این بازی، به صورت واقع‌گرایانه است اما تقریباً هیچ شباهتی به عنوان PUBG ندارد و با گیم‎‌پلی کاملاً سریع و هیجان انگیز، تجربه‌ای کاملاً متفاوت از یک بازی بتل رویال را به شما عرضه می‌کند.

بخش بتل‌رویال بازی به شما قابلیت استفاده از وسایل نقلیه مختلف را می‌دهد؛ وسایل نقلیه‌ی زمینی، دریایی و هوایی در بازی قرار داده شده‌اند و بازیکنان می‌توانند سوار آن‌ها شوند. در این بخش شخصیت‌های مختلف سری Black Ops قابل بازی هستند و سه مود اصلی Solo، Due و Squad در این بخش وجود دارد. زامبی‌هایی نیز در بخش‌های مشخصی از مپ قرار گرفته‌اند که شما با کشتن آن‌ها می‌توانید سلاح‌های قدرتمندی مانند Ray gun را پیدا کنید. مودهای متنوعی در بخش Blackout وجود دارد که باعث می‌شود لذت تجربه‌ی این عنوان در کنار دوستانتان، چند برابر شود و تکراری شدن به بازی راه پیدا نکند. همانند دیگر بازی‌های این سبک، شما باید در بخشی از نقشه‌ی بزرگ و چشم‌نواز بازی فرود بیایید و شروع به جمع‌آوری اسلحه و زره‌های مقاومتی کنید.

تنوع سلاح‌های بازی بسیار زیاد است و این مسئله به شما اجازه می‌دهد تا به سبک مخصوص خود بازی را تجربه کنید. اگر از بازیکنانی هستید که تا به امروز هم به صورت حرفه‌ای سری کالاف دیوتی را تجربه می‌کردید، باز هم در بخش بتل رویال بازی دچار مشکل خواهید شد چراکه وسایل نقلیه، هیچ گاه در بخش چندنفره‌ی بازی وجود نداشت و اضافه شدن آن به بخش بتل رویال، باعث می‌شود تا عادت کردن به فضای مبارزه‌ای بازی، کمی زمان‌بر شود.

 

 Call of Duty 3

 

Call of Duty 3

 

  • امتیاز متاکریتیک: ۸۲
  • موضوع: جنگ جهانی دوم
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۶
  • توسعه‌دهنده: Exakt Entertainment، Treyarch
  • پلتفرم‌ها: گیم کیوب، پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، Wii

ندای وظیفه ۳ یا Call of Duty 3 ، یک بازی سبک اول شخص تیراندازی از سری ندای وظیفه که توسط شرکت اکتیویژن در سال ۲۰۰۶ برای پلی‌استیشن ۳،ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۲، وی، ایکس‌باکس منتشر شد.

امروز نسخه PC را برای شما کاربران گرامی قرار دادیم. این مجموعه سومین قسمت از سری بازی های Call of Duty (کال اف دیوتی) می باشد.

ندای وظیفه ۳ به‌طور کلی نمرات بسیار خوب و نقدهای مثبتی از منتقدین دریافت کرد اما در مجموع بازی امتیازات پائین تری نسبت به ندای وظیفه ۲ گرفت . این بازی هم چنین جوایز زیادی برای طراحی هنری و موسیقی گرفت.در کل میتوان گفت که ، این بازی یکی از بهترین بازی اکشن برای کامپبوتر توسط کمپانی بزرگ Activision برای سیستم عامل های مختلفی در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. این مجموعه سومین قسمت از سری بازی های کالاف دیوتی می باشد. این قسمت به جنگ نیرو های فرانسوی، آمریکایی، هلندی، بریتانیایی و کانادایی پس از نبرد نورماندی در خلال جنگ جهانی دوم می‌ پردازد. این نیرو ها در ابتدا وارد دهکده‌ فالز می‌ شوند.

 

Call of Duty: Black Ops II

 

Call of Duty: Black Ops II

 

  • امتیاز متاکریتیک: ۸۱
  • موضوع: سال ۲۰۶۵
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۵
  • توسعه‌دهنده: Treyarch
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، رایانه‌های شخصی، Wii

این بازی نسخه جدید و نسخه دوازدهم بازی ندای وظیفه در سبک شوتر اول شخص می باشد که در سال ۲۰۱۵ توسط Treyarch ساخته و از سوی Activision برای کامپیوتر عرضه شده است. سرانجام پس از مدت ها انتظار ، نسخه اصلی بازی کال آف دیوتی بلک اپس ۳ برای دوست داران عناوین بازی های Call Of Duty عرضه شد. اگر از گیمرهای قدیمی سری بازی های Call Of Duty باشید ، احتمالا از دیدن این عنوان بسیار شگفت زده شده اید !

بازی کالاف دیوتی یا ندای وظیفه ، از جمله اولین بازی های اول شخص در دنیای کامپیوتر و کنسول های بازی بود که در ابتدا برای مایکروسافت ویندوز عرضه و در ادامه به سایر کنسول ها نیز راه پیدا کرد. نسخه های اولیه این بازی از جمله ندای وظیفه ۱ و ۲ و ۳ ، همواره بر رویکردهای نیروهای نظامی و جنگی در جنگ های جهانی دوم محوریت داشته اند ، در ادامه عرضه Call of Duty 4: Modern Warfare ، جنگ های جهانی دوم را در دنیای مدرن شبیه سازی کرد و توجه بسیاری از گیمرهای دنیای بازی های کامپیوتری را به خود معطوف نمود.

موفقیت های پی در پی کمپانی Activision در عرضه و فروش سری های مختلف این بازی ف انان را به توسعه و عرضه نسخه ای جدید و کاملا تغییر یافته بلک آپس ترغیب نمود ؛ حال پس از گذشت چنین سال از تکامل های روند بازی و بهبود های گرافیکی فوق العاده عالی ، اکنون شاهد عرضه جدیدترین نسخه از بازی محبوب بلک آپس ۳ برای کامپیوتر هستیم. Call Of Duty Black Ops 3 دارای بهبودها و پیشرفت هایی فوق العاده چشم گیر در زمینه حرکت سیالات ، امکانات تیراندازی ، استفاده از سلاح ها ، انفجارها و … را به تصویر می کشاند که همه و همه شما را از پیشرفت چشم گیر فناوری AI شگفت زده خواهند کرد. Black Ops III با جلوه های بصری بی نظیر و نماهای گرافیکی خارق العاده ، بهترین تجربه از سری بازی های کال آف دیوتی را به طرفداران خود ارائه می کند.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله درباره ی بهترین بازی های سری کالاف دیوتی صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم.شما میتوانید سی پی کالاف دیوتی را از سایت معتبر و ارزان گیفت بارون خریداری کنید.

بیشتر بخوانید