بهترین فیلم های جنایی ( قسمت دوم)

 

در قسمت قبل توضیح دادیم که فیلم‌های جنایی ، معمایی و رازآلود همیشه طرفداران خود را داشته و دارند. این فیلم‌ها با قلقلک دادن ذهن، ادراکات و احساسات بیننده، او را با خود همراه می‌کنند تا در نهایت جوابی را که بیننده به دنبال آن است، به او بدهند و یا گاهی بیننده را رها می‌کنند تا خود برای چگونگی پایان فیلم تصمیم بگیرد. فیلم‌ جنایی جزء یکی از ژانر‌های محبوب سینما است، به طوری که مخاطب هر لحظه از فیلم به دنبال رمز گشایی از اتفاقات مختلفی است که در طول فیلم رخ می‌دهد. از ابتدای فعالیت کارگردانان در سینما حضور فیلم‌هایی با محتوای جنایی در بین طرفداران سینما موج می‌زد.فیلم‌های در این مقاله ، طیف گسترده‌ای دارند و از بهترین فیلم های جنایی با داستان واقعی با IMDB بالای ۸  به شمار می‌روند:

 

Psycho

 

psycho

 

  • سال ساخت: ۱۹۶۰
  • امتیاز IMDb: نمره ۸/۵
  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • ژانر: جنایی
  • بازیگران: آنتونی پرکینز، جنت لی، ورا مایلز، جان گوین، پاتریشا هیچکاک

روانی  فیلمی در ژانر وحشت روان‌شناختی و دلهره‌آور به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۶۰ کشور آمریکا است. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت و از برجسته ترین آثار تاریخ سینما شمرده می شود. در فهرست «صد سال… صد فیلم» بنیاد فیلم آمریکا که لیستی از ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب منتقدان سینماست، در رتبهٔ ۱۸ قرار دارد. شخصیت منفی این فیلم، نورمن بِیتس، جزو برترین شروران تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود و در فهرست «۱۰۰ سال… ۱۰۰ شرور و قهرمان» بنیاد فیلم آمریکا که فهرستی از ۵۰ تا از برترین قهرمان‌ها و ۵۰ تا از برترین شرورهای تاریخ سینما به انتخاب منتقدان سینماست، در رتبهٔ ۲ قرار دارد. گاس ون سنت در سال ۱۹۹۸ این فیلم را با همین عنوان بازسازی کرد.

داستان از این قرار است که «مارین کرین» (لی) به امید تسهیل کار ازدواجش با «سام لومیس» (گاوین) پولهای کارفرمایش را می‌دزدد و از شهر محل سکونتش خارج می‌شود و بین راه در هتل بیتس، که جوانی به نام «نورمن بیتس» (پرکینز) اداره اش می‌کند، به استراحت می‌پردازد. «نورمن» به او می‌گوید که همراه مادر از لحاظ روانی نامتعادلش در خانه کنار هتل زندگی می‌کند. شب هنگام که، «ماریون» از کار خود پشیمان شده، پیش از خواب به حمام می‌رود و زیر دوش — ظاهراً به دست مادر «نورمن» — به قتل می‌رسد. «نورمن» آثار قتل را پاک می‌کند و جسد «ماریون» و اتوموبیل‌اش را در باتلاق می‌اندازد.

 

The Wolf of Wall Street

 

The Wolf of Wall Street

 

  • سال ساخت:۲۰۱۳
  • امتیاز IMDb: نمره ۸.۲
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • ژانر: جنایی ، زندگی نامه ای
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جردن بلفورت، جونا هیل، مارگو رابی، متیو مک‌کانهی، کریستین میلیوتی

گرگ وال استریت  یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی سیاه و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در ۲۰۱۳ منتشر شد. نویسندگی این فیلم بر عهدهٔ ترنس وینتر بوده که فیلم‌نامه‌اش را بر پایهٔ کتاب شرح حال ۲۰۰۷ به همین نام از جردن بلفورت نوشته‌است.

این فیلم دیدگاه بلفورت در مورد پیشهٔ خود به‌عنوان یک کارگزار بازار سهام در شهر نیویورک را بازگو می‌کند و چگونگی فساد و کلاه‌برداری گستردهٔ شرکت استراتون اوکمونت در وال استریت و در نهایت سقوط او را به تصویر می‌کشد. لئوناردو دی‌کاپریو که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است، نقش بلفورت را ایفا می‌کند. جونا هیل، مارگو رابی، متیو مک‌کانهی، کایل چندلر، راب راینر، جان فاورو، ژان دوژاردن و جان برنثال از دیگر بازیگران فیلم هستند.فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی “جوردن بلفورت” از ظهورش به عنوان یک دلال سهام ثروتمند تا زمان سقوطش و درگیری با جرم و جنایت،فساد و دولت فدرال ساخته شده است …

 

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی بهترین فیلم های جنایی با IMDB بالای ۸ به شما توضیح دادیم.شما میتوانید با خرید گیفت کارت نتفلیکس از سایت معتبر گیفت بارون به انواعی از فیلم و سریال ها دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید