کاراکترهای بدون نام تاریخ سینما چه کسانی هستند ؟

 

در فیلم‌های مختلف برخی از کاراکترهای اصلی نام ندارند و برخی از آن‌ها نیز به بهترین کاراکترهای بدون نام تاریخ سینما تبدیل شدند.به چنین افرادی کاراکتر های بدون نام میگویند.بعضی از شخصیت های یک فیم سینمایی ممکن است بدون نام باشندد .که همین اتفاق باعث مرموز بودن و جذاب بودن بیشتر فیلم میکند.حال میخواهیم بعضی از این فیلم های سینمایی را به شما بگوییم :

 

The Big Lebowski

 

The Big Lebowski

 

فیلم لبوفسکی بزرگ توسط کمپانی پولیگراید فیلمد اینترتیمنت تولید شده است.به علت ایجاد شخصیت ‌های پرطرفدار، یکی از موفق ‌ترین آثار برادران کوئن محسوب می‌ شود. فیلم لبوفسکی بزرگ با الهام از نویسنده و رمان نویس ریموند چندلر است . جزو ۲۵۰ فیلم برتر از نگاه سایت IMDB است.فیلمی کمدی که درباره یک ساکن لس‌آنجلس است که درگیر یک پرونده پیچیده اشتباه هویتی می‌شود.

سام الیوت در نقش کوتاه و تماشایی مردی که اغلب در بارها مشغول نوشیدن است در صحنه پایانی رو به دوربین با مخاطبان به شکل مستقیم صحبت می‌کند. مشخص می‌شود که راوی فیلم بوده؛ همان راوی که پیش از آن در طول فیلم صدایش را روی صحنه‌های دیگر شنیده بودیم.

او در شمایل یک گاوچران و یک اسطوره فرهنگ آمریکایی جف را مردی متعلق به دوره و زمانه خویش می‌بیند.کاملا برعکس تصویر خودش که انسانی متعلق به گذشته و یادگاری از یک دوره سپری شده به نظر می‌رسد. در واقع راوی به فیلم یک کیفیت خاص بی‌زمانی داده و باعث شده جف هم شمایل یک اسطوره دوران جدید را پیدا کند.

سم الویت در این فیلم ،یک شخصیت بدون نام میباشد که در این فیلم درخشید.

 

The Ghost Writer

 

The Ghost Writer

 

سایه‌نویس عنوان فیلمی به کارگردانی رومن پولانسکی است که بر پایه کتاب شبح پر فروش رابرت هریس ساخته شده‌است. این فیلم برنده جایزه خرس طلایی در شصتمین جشنواره فیلم برلین شده‌است.داستان فیلم در مورد یک سایه‌نویس بریتانیایی (یوان مک‌گرگور) است که قرار است تا کتاب خاطرات نخست‌وزیر پیشین انگلستان را کامل کند. در طی این کار به اسراری پی‌می‌برد که زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد.از بازیگران این فیلم پیرس برازنان و ایوان مک گرگور و اولیویا ویلیامز هستند که ایوان مک گرگور شخصیت بدون نام این فیلم است. به دلیل ساختار داستانی فیلم، بسیاری از افراد حتی پس از اتمام فیلم نیز اصلا متوجه نشدند که شخصیت اصلی آن نام ندارد. همین نیز نشان‌دهنده فیلم‌نامه بسیار تیز و بازیگری فوق‌العاده قوی‌ای است که فیلم «سایه‌نویس» توانسته ارائه بدهد و بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های سیاسی مهیج قرن بیست و یکم محسوب می‌شود.

 

Dollars Trilogy

 

The Big Lebowski

 

سه‌گانه دلار که با نام سه‌گانه مرد بی‌نام نیز شناخته می‌شود. مجموعه‌ای شامل سه فیلم در سبک وسترن اسپاگتی به کارگردانی سرجو لئونه است. بازیگران اصلی آن شامل کلینت ایستوود، لی وان کلیف، جان ماریا ولونته، و ایلای والاک می‌شوند. عناوین فیلم‌ها عبارتند از به خاطر یک مشت دلار (۱۹۶۴)، به خاطر چند دلار بیشتر (۱۹۶۵) و خوب، بد، زشت (۱۹۶۶).کلینت ایستوود در این فیلم یک شخصیت بدون نام میباشد و در هر فیلم نیز یک نام مستعار غیر رسمی به آن داده شده بود.

 

Bad Lieutenant

 

Bad Lieutenant

 

ستوان بد فیلمی در ژانر درام، جنایی و تریلر به کارگردانی آبل فرارا محصول سال ۱۹۹۲ ایالات متحده آمریکا است. از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به هاروی کایتل، ویکتور آرگو، پال کالدرون، زوئی لوند، وینسنت لارسکا، هایمه سانچز و پنی آلن اشاره کرد. هاروی کایتل شخصیت بدون نام این فیلم است که با بازی شاهکار خود به قدری تماشاچی را مجذوب خود کرد .که تماشا چی تا پایان فیلم متوجه شخصیت بدون نام ان نشد.

 

All is Lost

 

All is Lost

 

همه چیز از دست رفته‌است یک فیلم به کارگردانی جی. سی. چاندور است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. تنها بازیگر آن رابرت ردفورد است. برخی از کاربران ردیت اظهار داشتند که فیلم «همه چیز از دست رفته است» نه تنها نامی برای شخصیت اصلی خودش ندارد. بلکه کل فیلم نیز تقریبا بدون دیالوگ است. این فیلم با کمترین دیالوگ ممکن، به شدت روی موسیقی فراگیر و فیلمبرداری قوی خودش اتکا دارد. با اینکه جی سی چاندور کارنامه هنری بسیار درخشان و موفقی دارد اما باید گفت که فیلم «همه چیز از دست رفته است» احتمالا اوج کارنامه هنری وی محسوب می‌شود.

 

Driver

 

Driver

 

راننده فیلمی در ژانر جنایی، سرقت، اکشن، نئو نوآر، و درام به کارگردانی والتر هیل است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به رایان اونیل، بروس درن، ایزابل آجانی، و رونی بلکلی اشاره کرد.شخصیت اصلی فیلم صرفا با عنوان «راننده» شناخته می‌شود. ادای احترامی به شخصیت اصلی فیلمی به همین نام و با موضوعی مشابه محصول سال ۱۹۷۸ میلادی ساخته والتر هیل است. با این حال، این اثر یک فیلم دلنشین و شیرین نیست.ادغام موسیقی پاپ و شخصیت اصلی کم حرف در آن باعث الهام برای فیلم‌های پس از آن همچون فیلم بیبی راننده (Baby Driver) شده است. بدون شک، کاراکتر راننده با بازی رایان گاسلینگ در فیلم «راننده» یکی از بهترین کاراکترهای بدون نام سینما است.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله درباره ی بهترین کاراکترهای بدون نام تاریخ سینما صحبت کردیم.شما میتوانید این فیلم ها را در نتفلیکس تماشا کنید.شما میتوانید گیفت کارت نتفلیکس را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید