فعال شدن تماس تصویری در اپراتور های ایرانی

 

وزیر ارتباطات اعلام کرد امکان برقراری تماس تصویری بدون نیاز به نصب اپ، در یکی از اپراتورها فراهم شده است. به گفته زارع پور این امکان فعلاً آزمایشی است و تنها روی برخی گوشی ها ممکن است؛ چرا که نیاز به همکاری تولیدکنندگان موبایل برای فعالسازی این قابلیت است.

اپراتور رایتل ۱۰ سال پیش گفت سیم‌کارت‌هایی را عرضه می‌کند که قابلیت تماس تصویری دارند. رایتل در آن زمان می‌توانست با چنین قابلیتی، خودش را به‌طور کامل از اپراتورهای دیگر متمایز کند؛ اما در نهایت مخالفت از سمت مراجع دینی باعث شد تماس تصویری رایتل لغو شود.

اپراتور سوم مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیم‌کارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند. علاوه بر این حتی امکانی نیز وجود دارد که فرد در مکالمات تصویری، تصویر خود را حذف کرده و تصویری جایگزین و یا حتی یک فایل ویدئویی به جای آن قرار دهد.

هم‌چنین در آن زمان اعلام شد که در سیم‌کارت‌های اپراتور این امکان مهیا شده که افراد video call مخاطب ناشناس را نپذیرند.در قالب ارسال پیامکی به فردی که خواهان تماس تصویری است .این‌گونه بیان کنند که ترجیح می‌دهند از تماس صوتی استفاده کنند.

در همان زمان اپراتور سوم تلفن همراه(رایتل) که در آن دوره تنها ارائه کننده خدمات نسل سوم ارتباطی در کشور بود.پیوست فرهنگی خود را آماده و آن را برای تصویب به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرد. این سازمان نیز پس از مدتی کار بر روی پیوست طراحی شده. در نهایت آن را برای بررسی های بیشتر و تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرد ؛اما با این وجود با گذشت ماه‌های متوالی هر بار در این زمینه تنها به ذکر این نکته بسنده شده که با تصویب پیوست مذکور در آینده شاهد اتصال مجدد این سرویس خواهیم بود.

ظاهرا video call به‌صورت آزمایشی برای شماری از مشترکان همراه اول و ایرانسل فعال شده است. تعرفه‌ی هر یک دقیقه تماس تصویری ۱۵۰ تومان است، به عبارتی اگر یک ساعت تماس تصویری برقرار کنید موظف‌به پرداخت ۹٬۰۰۰ تومان خواهید بود.

 

فعال شدن تماس تصویری

وزیر ارتباطات در گفتگو با ایسنا گفت:‌ «قابلیت video call بدون نیاز به نصب نرم‌افزار در یکی از اپراتورها و روی برخی گوشی‌ها به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده‌است.»

او همچنین اظهار داشت تعرفه‌ تماس تصویری در  کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و به تصویب هیئت وزیران هم رسیده است. همچنین این مصوبه به اپراتورها نیز ابلاغ شده است.

 

سخن نهایی

 

شما میتوانید گیفت کارت های خود را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید