بازی فورتنایت چیست ؟

 

فورتنایت یا fortnite یک بازی ویدئویی آنلاین است که توسط اپیک گیمز توسعه یافته و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. سال ۲۰۱۱ بود که اولین بار فورتنایت با هدف نمایش قدرت موتور گرافیکی آنریل ۴ معرفی شد. پلتفرم‌های این بازی اکس باکس وان، اکس باکس سری اکس، پلی‌استیشن ۴، پلی استیشن ۵، نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز و سیستم عامل مک و اندروید هستند.

فورتنایت دارای سه بخش میباشد :

 

  • بتل رویال
  • کریتو
  • نجات دنیا

 

 بتل رویال

 

فورتنایت بتل رویال به این گونه میباشد که  یک بخش بازیکن علیه بازیکن است که تا ۱۰۰ بازیکن ظرفیت دارد.در این حالت ، بازیکنان می‌توانند به صورت تک‌نفره، دو نفره یاچندنفره بازی کنند.بازیکنان با چتر بدون اسلحه به زمین پرتاب میشوند. آنها برای زنده ماندن ، تلاش کرده و اسلحه و مهمات خریداری میکنند. با گذشت زمان ، حلقه نقشه ی بازی کوچیکتر شده و بازیکنان به هم نزدیک میشوند.آخرین نفری که بتاند زنده بماند برنده است.

 

 کریتو

 

حالتی در سبک “SandBox” است که شباهت بسیار زیادی به بازی ماینکرفت دارد. در این حالت بازیکنان آزادند تا با اجزایی که در دسترس دارند هرچه را که می‌خواهند و در بعضی موارد حالت بازی مورد علاقه خود را بسازند.

 

نجات دنیا

 

فورتنایت نجات دنیا ، یک حالت تلاش برای بقا و یک بازی مولتی پلیر میباشد. بازیکنان باید در این بخش با استفاده ازاسلحه و وسایل و مهماتی که در مراحل مختلف پیدا می‌کنند، با جانورانی مثل زامبی به نام هاسک مبارزه کنند و وی باک (پول بازی) را بدست آورند.

در هر سه حالت، بازیکنان می‌توانند با کلنگی که در اختیار دارند، ساختمان‌ها و اکثر اجزای داخل بازی را بشکنند . همچنین میتوانند چوب ، فلز و آجر دریافت کنند. در کل حالت‌های بالا بازیکنان می‌توانند با استفاده از اجزای به‌دست آمده برای خود سنگر درست کنند . این سنگر می‌تواند به شکل‌های مختلفی از جمله دیوار پلکان و کف پوش باشد.

سخن نهایی

در  این مقاله ما به شما بازی محبوب fortnite و حالات بازی را توضیح دادیم . شما میتوانید گیفت کارت این بازی را از گیفت بارون تهیه کرده و انواع سلاح و هرچیزی که نیاز دارید را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید