استریم چیست ؟

 

استریم در لغت به معنای جریان، رود و جاری شدن میباشد . در تکنولوژی به جریان دائم اطلاعات و محتوا از یک مکان به مکان دیگر استریم میگویند.پخش استریم انتقال مداوم فایل­‌های صوتی یا تصویری از سرور به مشتری است. به عبارت ساده‌تر، استریم زمانی است که مصرف‌کنندگان تلویزیون تماشا می­‌کنند یا پادکست­‌های دستگاه‌­های متصل به اینترنت را گوش می­‌دهند. با پخش جریانی، پرونده رسانه‌ه­ای که در دستگاه سرویس گیرنده پخش می­‌شود از راه دور ذخیره می‌شود و چند ثانیه از طریق اینترنت انتقال می‌یابد.

سرویس های استریم موزیک

استریم موزیک چیست ؟

به پخش فایل های صوتی و آهنگ بدون نیاز به دانلود فایل، استریم موزیک یا صوت گفته می شود. Spotify به عنوان محبوب ترین پلتفرم استریم آهنگ در جهان شناخته شده که پلتفرم هایی مانند Sound Cloud با آن به رقابت پرداخته اند.

 

سرویس‌هایی چون اسپاتیفای، تیدال، اپل موزیک، یوتیوب موزیک و… برخی از پلتفرم‌های محبوبی هستند که در فضا اینترنت وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید :

 

بهترین سرویس های استیم موزیک

برخی دیگر از سرویس های پخش موزیک میتوان به رادیو جوان ، ساند کلود ، امازون موزیک، موزیکس مچ و دیزر اشاره کرد.

 

اسپاتیفای (Spotify)

spotify
spotify

اسپاتیفای یک سرویس های پخش موسیقی است.این سرویس به نحوی ساخته شده است که در آن شاهد استفاده از هوش مصنوعی هستیم . می‌تواند سلیقه موسیقیایی شما را شناسایی کرده و سپس لیست‌های پخش هفتگی را بر اساس سلیقه‌تان ایجاد کند..ویژگی دیگر این برنامه ی جذاب ، پادکست میباشد که شما میتوانید انها را گوش دهید.این پلتفرم در کنار حجم بالا محتوایی که دارد، رابط کاربری ساده‌ای دارد. همچنین شما می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف به این سرویس دسترسی پیدا کنید.

سرویس اسپاتیفای دارای پلن رایگان است. همچنین باعث می‌شود تا شما بتوانید بدون پرداخت هزینه و به‌صورت کاملاً رایگان از طریق این اپلیکیشن به میلیون‌ها آهنگ مختلف دسترسی پیدا کنید. اما قطعا با محدودیت های دانلود آهنگ و انتخاب موزیک همراه هستند.شما میتوانید این مشکل را با خرید اسپاتیفای پریمیوم حل کنید و گیفت کارت اسپاتیفای را خریداری نمایید.

 

اپل موزیک

apple music

یکی از پلتفرم‌ها و سرویس موسیقی آنلاین محبوب که توسط شرکت اپل ساخته شده است،پلتفرم اپل موزیک است.شما می‌توانید بر روی سیستم عامل Mac این اپلیکیشن را نصب و از آن استفاده کنید.Apple Musicدارای بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ میباشد و حتی کاور آهنگ ها را هم دارا میباشد.اپل موزیک به نسبت اسپاتیفای دارای کیفیت آهنگ بالایی میباشد.البته باید این را هم در نظر بگیریم که اپل موزیک رایگان نیست.همچنین شما باید ماهانه ، اشتراک بخرید تا بتوانید موزیک گوش دهید.اشتراک ماهانه به این صورت میباشد که پس از اتمام اشتراک ، تمام موزیک شما ناپدید میشود.شما تا زمانیکه اقدام به تمدید اشتراک نکنید نمیتوانید به موزیک های خود دسترسی داشته باشید.

 

تیدال

tidal

این سرویس متعلق به جک دورسی مالک قبلی پلتفرم توییتر است. اپلیکیشن تیدال در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده است. در وهله اول باید گفت که تیدال به تازگی پلن رایگان خود را معرفی کرده است و حالا می‌توانید بدون پرداخت هزینه نیز از این سرویس استفاده کنید.

اگر قصد دارید تا به آهنگ‌های مورد علاقه خود با بالاترین کیفیت گوش دهید و با این حال قصد ندارید تا هزینه‌ای برای خرید اشتراک اپل موزیک پرداخت کنید، می‌توانید به سراغ Tidal آمده و از این سرویس استفاده کنید. همچنین پلتفرم تیدال در ماه‌های اخیر تلاش کرده تا تعداد آهنگ‌های داخل کاتالوگ خود را افزایش دهد.

یوتیوب موزیک

 

 

youtube

 

یکی دیگر از بهترین پلتفرم های استریم موزیک که در سال‌های اخیر ایجاد شده و توانسته در مدت زمان کوتاهی، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند، یوتیوب موزیک است. اگر بخواهیم شما را با این سرویس آشنا کنیم باید گفت که شرکت گوگل، یوتیوب موزیک را به‌عنوان جانشین Google Play Music معرفی کرده است.

یکی از مزیت های این سرویس ، میتوان به رایگان بودن آن اشاره کرد.اما بااین وجود اگر از تبلیغات بدتان می اید میتوانید نسخه پریمیوم آن را خریداری نمایید.

چند ویژگی باعث شده تا یوتیوب موزیک با سرعت بالایی رشد کند.  گوگل این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بتوانند بدون مشکل آهنگ‌های جدید را در این سرویس آپلود کنند. البته گوگل بر روی سرویس یوتیوب موزیک سیستم قفل موسیقی تکراری را قرار داده است تا آهنگ‌ها به‌صورت تکراری در این سرویس آپلود نشود.

همچنین لازم به ذکر است ، YouTube Music به نحوی ساخته شده است که رابط کاربری تمیزتری نسبت به Google Play Music داشته باشد . یکی از ویژگی‌های جذابی که یوتیوب موزیک دارد این است که به جای فهرست‌های پخش، در این پلتفرم شاهد ایستگاه‌های رادیویی هستیم . البته لازم به ذکر است که ایستگاه‌های رادیویی موجود در این سرویس به‌روزرسانی‌های جدید نیز دریافت می‌کنند.

ساند کلود

ساند کلود

 

 

نرم افزار ساند کلود به صورت آنلاین و کاملا رایگان و بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری گوش کنند. اما اگر قصد بارگذاری موسیقی یا ثبت نظر در زیر آهنگ مورد علاقه خود را دارید ابتدا باید در سایت ساند کلود ثبت نام کنید. پس از نام نویسی، کاربران می‌توانند آهنگ‌های خود را تا سه ساعت در سایت آپلود کنند. توجه داشته باشید که کاربران به صورت رایگان می‌توانند فقط ۴ گیگابایت از فایل موسیقی خود را بارگذاری نمایند.

شما میتوانید با خرید اشتراک پولی آن از این قابلیت ها برخوردار شوید:

  • بارگذاری فایل موسیقی تا شش ساعت و چهل و پنج دقیقه
  • نداشتن محدودیت در دانلود و آپلود ترک‌های موسیقی
  • جایگزین کردن یک فایل موسیقی جدید با یک ترک قدیمی. (بدون اینکه نظرات یا تعداد ترک موسیقی پخش شده تغییر کند)
  • برقراری ارتباط نزدیک با طرفداران
  • دریافت کدهای تخفیف برای شارژ مجدد
  • بستن نظرات و کامنت ها

سخن نهایی

 

ما در این مقاله استریم و بهترین سرویس های استریم را به شما توضیح دادیم. شما میتوانید نسخه پریمیوم این سرویس هارا ازسایت گیفت بارون خریداری نماییید.

بیشتر بخوانید