شارژ فوق سریع چیست ؟

 

شارژ فوق سریع یا فست‌شارژ، یک تکنولوژی شارژ سریع است که در برخی از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنولوژی به وسیله استفاده از توان بالا و جریان بزرگ، زمان شارژ باتری را به شدت کاهش می‌دهد. به‌عنوان مثال، در برخی گوشی‌ها، با استفاده از شارژ فوق سریع، می‌توان در عرض چند دقیقه باتری را به حدی شارژ کرد که کاربری قابل استفاده قابل توجهی را فراهم کند. این ویژگی برای کاربرانی که به سرعت نیاز دارند و زمان محدودی برای شارژ دستگاه‌هایشان دارند، بسیار مفید است. البته میزان شارژ سریع و زمان لازم برای شارژ کامل بستگی به توان شارژر و قابلیت پشتیبانی دستگاه موردنظر دارد.

ممنوع شدن شارژ فوق سریع در اتحادیه اروپا

 

اتحادیه‌ی اروپا به‌دنبال تصویب قانون جدیدی است تا از تبلیغات گمراه‌کننده‌ی شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند جلوگیری کند.آنطور که مشخص است اتحادیه درنظر دارد به‌دلیل تبلیغات بیش‌از حد و گمراه‌کننده شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل در بحث فناوری شارژ سریع خود، استفاده از تکنولوژی شارژ سریع را ممنوع کند. این اتحادیه از چندی پیش تاکنون فعال بوده و شرکت‌های تکنولوژی را بارها در شوک فرو برده است.ویدیوهایی از عملکرد فناوری شارژ ۳۰۰ وات نیز دیده شده است، اما یکی از معضلات این ویژگی، عدم امکان استفاده مداوم از آن است. با این حال، شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، سرعت شارژ بسیار سریع را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته محصولات خود تبلیغ می‌کنند.تصویب قوانینی که هدف آن‌ها کمک به مردم باشد، بسیار عالی است. اکنون باید منتظر بمانیم تا مشخص شود گام بعدی مذاکرات میان پارلمان اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای عضو آن چیست و قوانین جدید آن‌ها سرانجام به‌ کجا ختم خواهد شد.به‌نظر می‌رسد اتحادیه اروپا قصد دارد قوانین جدیدی را ابلاغ کند که هدف آن تعیین استانداردهای صادقانه توسط شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند باشد. وبلاگ رسمی پارلمان اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده است که لایحه جدید تقریباً آماده تصویب است.

 

شارژ فوق سریع

 

به برخی از جزئیات مربوط به قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا اشاره می‌کنیم:

  • جلوگیری از کسب‌ سود شرکت‌ها از کالاهایی که پس‌ از پایان دوران گارانتی با مشکل مواجه می‌شوند.
  •  حفظ حقوق مصرف‌کنندگان برای دریافت اطلاعات روشن و قابل فهم درباره گزینه‌ها و هزینه‌های تعمیرات آینده.
  • ممنوع‌کردن ادعاهای گمراه‌کننده‌ی شرکت‌ها درباره‌ی سازگاری محصولات با محیط‌زیست.

با توجه به نوشته فون‌آرنا، اتحادیه اروپا در حال بررسی محدودیت‌های جدید در بازاریابی شرکت‌ها و ارائه توضیحات گمراه‌کننده در مورد ویژگی‌های محصولات آن‌ها است. همچنین، قوانین جدید مربوط به تأثیر محصولات بر محیط‌زیست و حق تعمیر آن‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

هدف اصلی این کمپین جدید اتحادیه اروپا، استفاده از شعارهایی مانند “سازگاری با محیط‌زیست” که در بسته‌بندی برخی گوشی‌های هوشمند و لوازم‌جانبی آن‌ها ظاهر می‌شود، است. این قوانین در ادامه تحقیقات گذشته اتحادیه تدوین شده‌اند.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی ممنوع شدن شارژ فوق سریع در اتحادیه اروپا سخن گفتیم.شما میتوانید گیفت کارت مورد نظر خود را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید