game pass چیست؟

 

game pass اشتراکی ماهانه است که به شما اجازه دانلود ۴۰۰ بازی رایگان ایکس باکس را می‌دهد.سرویس ویژه مایکروسافت برای کاربران ایکس باکس و پی‌سی که به شما اجازه می‌دهد به صورت نامحدود و طی مدت زمان فعال بودن اشتراکتان بازی‌های عرضه شده روی آن را تجربه کنید. گیم پس در سال ۲۰۱۷ برای ایکس باکس وان و در سال ۲۰۱۹ برای پی‌سی شروع به فعالیت کرد.

تعریف سرویس گیم پس از زبان مایکروسافت به گفته شرکت Microsoft: «ایکس‌باکس گیم‌پس یک سرویس اشتراک بازی ویدیویی است. دارندگان این اشتراک می‌توانند بیش از ۴۰۰ بازی رایگان را روی کنسول‌های Xbox One، Series X و Series S دانلود کنند. در ضمن گیمرها با داشتن این سرویس می‌توانند بازی‌های مورد نظرشان را با ۲۰% تخفیف بخرند»

این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا هم‌اکنون به بیش از ۱۰۰ بازی مختلف دسترسی داشته باشید. این تعداد بازی‌ها به مرور زمان تغییر می‌کند و بازی‌های بیشتری به این سرویس اضافه می‌شود.گیم پس در واقع، شبیه Netflix است. وقتی شما عضو شبکه نتفلیکس می‌شوید، ماهانه مبلغ معینی را پرداخت می‌کنید و در عوض فیلم‌ها و سریال‌ها را رایگان تماشا می‌کنید. البته فرصت‌‌تان محدود است چون نتفلیکس بعد از مدت مشخصی، فهرست فیلم‌های خود را تغییر می‌دهد.

xbox game pass

ایکس باکس گیم پس سه دسته‌بندی اصلی دارد که شامل :

 

Console

PC

 Ultimate

گیم  پس کنسول (Game Pass for Console)

 

اشتراک پایه گیم پس برای کنسول ها Game Pass for Console نام دارد و تنها امکانات این سرویس را بر روی کنسول های مایکروسافت می آورد. این اشتراک با قیمت ماهیانه ۱۰ دلار عرضه می شود و می توانید آن را بر روی ایکس باکس وان یا ایکس باکس سریز S | X استفاده کنید. همچنین از سرویس EA Play بهره نمی برد و تعداد بازی های موجود بر روی آن کمی کمتر است.

به عنوان مثال سری بازی های بتلفیلد، فیفا، نید فور اسپید و … که توسط کمپانی EA تولید شده اند بر روی این سرویس حضور ندارند. سرویس ایکس باکس لایو گلد نیز بر روی این سرویس حضور ندارد و برای تجربه بازی های آنلاین باید آن را جداگانه خریداری کنید. با این وجود بازی های انحصاری مایکروسافت در روز عرضه بر روی این گیم پس قرار می گیرند، همچنین هر ماه بازی های جدیدی بر روی آن افزوده می شود. تخفیف‌ های و پیشنهاد های ویژه برای خرید بازی و DLC نیز برای دارندگان این سرویس عرضه خواهد شد.

 

گیم پس کامپیوتر (Game Pass for PC)

 

سرویس بعدی، Game Pass for PC می باشد و همانطور که از اسم آن پیداست برای گیمر های کامپیوتر در نظر گرفته شده است. این سرویس برای Windows 10 و Windows 11 در نظر گرفته شده و بر روی کنسول ها کارایی ندارد. قیمت آن نیز همانند Game Pass for Console ماهیانه ۱۰ دلار می باشد. با استفاده از این سرویس می توانید صد ها بازی را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود داشته باشید و از تجربه گیمینگ لذت ببرید.

گیم پس کامپیوتر بر خلاف نسخه کنسول، از سرویس EA Play بهره می برد و عناوین انحصاری این کمپانی بر روی آن وجود خواهند داشت. این سرویس دارای ایکس باکس لایو گلد نخواهد بود، البته برای تجربه بازی های آنلاین در کامپیوتر نیازی هم به این سرویس نیست. در این سرویس، ماهانه بازی های انحصاری مایکروسافت اضافه می شوند، تخفیف‌ ها و پیشنهاد های ویژه برای خرید بازی و DLC برای تان ارسال می شود و همواره به صورت ماهیانه بازی های جدیدی بر روی آن اضافه خواهد شد.

 

گیم پس آلتیمیت (Game Pass Ultimate)

 

کامل ترین نسخه گیم پس، گیم پس Ultimate نام دارد و می توان آن را مناسب ترین گزینه برای انتخاب دانست. شما می توانید با پرداخت ماهیانه ۱۵ دلار گیم پس آلتیمیت را خریداری کنید و آن را بر روی کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، ایکس باکس وان و یا ایکس باکس سریز ایکس | اس استفاده کنید. البته همانند سایر نسخه ها، این گیم پس نیز حداکثر بر روی ۲ دستگاه قابل استفاده خواهد بود.

گیم پس آلتیمیت هر ۲ سرویس لایو گلد و EA Play را ارائه می دهد و می توانید با استفاده از آن حدود ۴۵۰ بازی را نصب کنید. این سرویس همچنین انجام بازی ها از طریق کلود بر روی اندروید و iOS را نیز امکان پذیر می کند. در واقع تمام ویژگی های ۲ گیم پس کنسول و PC به علاوه سرویس کلود و لایو گلد، گیم پس آلتیمیت را تشکیل داده اند. شما با تهیه این سرویس همچنین قادرید از برخی DLC ها و جوایز مختلف در برخی بازی ها بهره ببرید. به طور کلی گیم پس Ultimate به صرفه ترین و بهترین انتخاب برای دارندگان کنسول های مایکروسافت و یا PC پلیر ها می باشد.

 

امکانات اشتراک مخصوص پی‌سی و ایکس باکس وان:

 

  • دسترسی به مجموعه‌ای در حال گسترش از ۱۰۰ بازی ویدیویی.
  • ده درصد تخفیف برای خرید بازی‌های موجود در لایبرریتان.
  • بیست درصد تخفیف زمان خرید محتوای اضافه بازی‌
  • نصب شدن برروی کامپیوتر شخصی

امکانات اضافه اشتراک Ultimate:

 

  • حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold که علاوه بر امکان بازی کردن به صورت آنلاین، ماهیانه بازی‌های رایگانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • دسترسی زودتر از موعد به برخی از بازی‌ها مانند Gears 5.
  •  این سرویس از ویژگی Cloud هم پشتیبانی می‌کند و اگر اینترنت پرسرعتی داشته باشید می‌توانید بازیها را استریم کنید.
  • امکان نصب اکانت برروی تلفن همراه

بازی های ایکس باکس گیم پس

 

  • Far: Changing Tides (added March 1st, 2022)
  • Lightning Returns: Final Fantasy XIII (added March 3rd, 2022)
  • Kentucky Route Zero (added March 10th, 2022)
  • Lawn Mowing Simulator (added March 10th, 2022)
  • Marvel’s Guardians of the Galaxy (added March 10th, 2022)
  • Young Souls (added March 10th, 2022)

 سخن نهایی

 

در این مقاله با گیم پس آشنا شدید و آموختید گیم پس چیست . همچنین با انواع گیم پس آشنا شدید. برای گرفتن اشتراک گیم پس میتوانید به سایت گیفت بارون مراجعه کرده و خریداری نمیید و از بازی های مهیج لذت ببرید.

بیشتر بخوانید