همکاری ایلان ماسک و مدیرعامل اسپاتیفای برای مقابله با قوانین اپ‌استور اپل

 

همکاری ایلان ماسک و مدیرعامل اسپاتیفای برای مقابله با قوانین اپ‌استور اپل

 

 

دنیل اک کیست ؟

 

دنیل اک بنیانگذار اسپاتیفای میباشد.او کارآفرین و بیلیونر اهل سوئو است.درسال ۲۰۰۶ سرویس اهنگ spotify را فعال کرد. از آنجایی که دنیل اک سیستم صادقانه و متعهدانه‌ای را در اسپاتیفای راه‌اندازی کرده است، ترانه‌سرایان و افراد زیادی هم به او اعتماد دارند. خیلی از مردم معتقدند که spotify شبیه به نتفلیکس است. در حالی که دنیل اک همچین چیز را رد می‌کند. رشد کسب‌وکار هنرمند برای اسپاتیفای و تیم دنیل اک مهم است. همین مسئله باعث متفاوت بودن این دو سرویس می‌شود.

 

ایلان ماسک کیست؟

 

ایلان ریوْ ماسک شخصی نامدار در تجارت و سرمایه‌گذار است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات شرکت تسلا؛ بنیان‌گذار شرکت بورینگ؛ یکی از بنیان‌گذاران مشترک نیورالینک و اوپن‌ای‌آی و نیز مدیرعامل و مالک شرکت توییتر است. دارایی خالص ماسک تا دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۳۹ میلیارد دلار بود که اساساً از سهم مالکیت او در تسلا و اسپیس‌ایکس است.

 

همکاری ایلان ماسک و مدیرعامل اسپاتیفای برای مقابله با قوانین اپ‌استور اپل

 

دنیل اک و ایلان ماسک قبلاً انتقادهایی علیه قوانین اپ‌استور اپل مطرح کرده‌اند.ماسک و دنیل اک، مدیرعامل spotify، در هفته‌ی جاری بار دیگر دستورالعمل‌های فروشگاه اپل را زیر سؤال بردند. اک این قوانین را بیهوده وصف کرد و مدیرعامل توییتر به مشکل جدی مقیاس‌بندی اپ‌استور اشاره داشت.ماسک هفته‌ی گذشته امکان درآمدزایی با فروش سرویس‌های اشتراکی را دردسترس کاربران خود قرار داد و پس‌ از آن توضیحاتی درمورد اینکه چرا قابلیت مذکور در آیفون دیرتر دردسترس قرار می‌گیرد ارائه داد.

به‌نوشته‌ی ۹to5Mac، اسپاتیفای در گذشته نیز ازجمله مخالفان سرسخت دستورالعمل‌های اپ‌استور بوده است. این شرکت حتی شکایت‌هایی را ازطریق سازمان‌های ضدرقابتی اروپایی علیه غول فناوری اهل کوپرتینو مطرح کرده است و استدلال می‌کند اپل سرویس اشتراک موزیک خود را بدون هیچ هزینه‌ای به‌صورت درون‌برنامه‌ای ارائه می‌دهد، درحالی‌که اسپاتیفای باید ۳۰ درصد از درآمد فروش اشتراک‌ ازطریق روش درون‌برنامه‌ای را به سازنده‌ی آیفون پرداخت کند.

سخن نهایی

 

در این مقاله درباره ی همکاری ایلان ماسک و مدیرعامل اسپاتیفای برای مقابله با قوانین اپ‌استور اپل صحبت کردیم.شما میتوانید اشتراک اسپاتیفای پریمیوم را از سایت گیفت بارون به راحتی خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید