گوگل ویس چیست ؟

 

گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به این هدف با برخی از شرکت ها شراکت پرداخت. همچنین گوگل خالق سیستم اندروید و گوگل کروم که جز پرکاربردترین سیستم عامل ها می باشند است. این ابرشرکت سال ها در فکر ایجاد سیستم تماس صوتی از طریق اینترنت بود و در نهایت در سال ۲۰۰۹ سرویس گوگل ویس را معرفی نمود. در این مقاله با Google Voice و کاربرد های آن آشنا شوید.از آنجایی که گوگل وویس یک سرویس VoIP است، تنها از طریق اینترنت کار می‌کند.

google voice

کاربرد و ویژگی های گوگل ویس

 

  • برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی
  • ارسال‌های پیام‌های متنی
  • انتقال تماس‌ها از یک شماره به شماره‌ی دیگر
  • مدیریت ارتباطات خود
  • ساخت حساب تلگرام و واتس‌اپ
  • ساخت شماره مجازی و دریافت و ارسال پیامک و تماس رایگان به آمریکا و کانادا
  • ثبت و وریفای کردن سرویس‌های مختلف مانند آیدی اپل، پی‌پال و …
  • قابلیت استفاده از آن در دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ و تلفن همراه هوشمند
  • امکان پشتیبان گرفتن از اطلاعات موجود در گوگل ویس
  •  امکان تماس‌های بین‌المللی به سایر کشورها بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی

 

چگونه گوگل ویس را فعال کنیم؟

 

ساخت حساب گوگل ویس برای کاربران رایگان است اما برای استفاده از گوگل ویس باید مبلغی بپردازید. برای ساخت حساب کاربری باید ابتدا وارد وب‌سایت Google Voice،شوید. البته برای این کار لازم است IP خود را به IP آمریکا تغییر دهید.

۱. ابتدا واردصفحه اصلی گوگل ویس شوید.گزینه‌ای در گوشه‌ی سمت راست بالا می‌بینید که از شما می‌خواهد وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. اگر قبلا در این مرورگر وارد حساب کاربری گوگل خود شده‌اید، مستقیما به مرحله‌ی بعدی هدایت می‌شوید.با‌‌‌ توجه‌‌ به نوع کاربری خود، یکی از گزینه‌های Personal یا Business را انتخاب کنید.
۲.پس از ورود به حساب کاربری گوگل، باید شماره تلفن را با توجه به ایالت و منطقه‌ای که در آن هستید، انتخاب کنید. با نام شهر یا کد منطقه جستجو کنید تا شماره‌های در دسترس را مشاهده کنید. پس از انتخاب ایالت، شماره‌هایی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به‌دلخواه هرکدام را انتخاب کنید.
اگر شماره‌های موجود در منطقه‌ی شما وجود ندارد، می‌توانید مناطق نزدیک را نیز بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که برای تکمیل فرآیند دریافت شماره گوگل وویس نیاز به یک شماره تلفن در ایالات متحده دارید. کدی که به این شماره تلفن ارسال می‌شود را برای تکمیل فرایند ثبت نام وارد کنید.
۳. پس از اینکه شماره مجازی مدنظر خود را پیدا کردید برروی آن کلیک کنید.
۴.حالا از شما خواسته میشود، تا شماره‌ی موجود خود را تایید کنید. روی گزینه‌ی تایید (Verify)  کلیک کنید. نوشتن شماره‌ای که می‌خواهید گوگل تماس‌های شما را به آن فوروارد کند (برای مثال شماره تلفن همراه)، انجام دهید.
۵. روی ارسال کد کلیک کنید و سپس منتظر بمانید تا گوگل با شما تماس بگیرد یا کد تایید را برای شما پیامک کند. پس از دریافت کد، آن را در فیلد مربوطه وارد کنید و بر روی تایید کلیک کنید.
۶. روی گزینه‌ی Claim کلیک کنید .ببینیدشماره‌ای که تایید کردید واقعا همان شماره‌ای است که می‌خواهید تماس‌هایتان به آن فوروارد شود . شما میتوانید بعدا این شماره را تغییر دهید. در نهایت دو بار روی پایان (Finish) کلیک کنید .
۷. حال، باید گوگل ویس را دانلود کنید. برای اینکار وارد اپ  استور یا گوگل پلی شده و google voiceرا دانلود کنید.
۸. پس از دانلود، برنامه را باز کنید و وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. در نهایت شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی را مرور کرده و تایید کنید.

سخن نهایی

   توجه داشته باشید که برای آنکه شماره‌ی Google Voive شما فعال بماند، باید حداقل یک تماس یا پیامک در ماه برقرار کنید. اگر این کار را انجام ندهید، پس از ۳۰ روز عدم فعالیت، شماره‌ی خود را از دست می‌دهید. در این صورت، دفعه‌ی بعدی که وارد سیستم می‌شوید باید برای شماره‌ی جدیدی ثبت نام کنید.
از آنجایی که ممکن است برای ساخت گوگل وویس در ایران به شماره‌ی آمریکا دسترسی نداشته باشید می‌توانید از طریق سایت‌ گیفت بارون  ،گوگل ویس خریداری کنید. برای خود حساب کاربری تهیه کنید و به راحتی از خدمات این برنامه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید