۲۰ مهندس تنها روی فیزیک آب GTA 6 کار می‌کنند

 

گفته می شود بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی یک منبع داخلی، شرکت راکستار برای بازی GTA بیست مهندس پارت تایم را بر روی فیزیک آب اختصاص داده است.

گیمرها به شکل غیرقابل تصوری در انتظار بازی GTA 6 هستند و هایپ زیادی پیرامون این عنوان وجود دارد. البته، انتظار طولانی مدت برای این اثر قابل درک است، چرا که گزارش‌ها به جزئیات خیره‌کننده و بهبود اساسی موتور گرافیکی اختصاصی راکستار، RAGE، اشاره دارند.

گفته می شود با توجه به سود بسیار زیاد راک استار از GTA Online، محدودیت مالی برای ساخت وجود ندارد و تمام تلاش خود را می کنند تا با گرافیکی خیره کننده مواجه شویم.

دلیل اینکه فیزیک آب به صورت واقعی در بازی نمایش داده میشود این است که که وایس سیتی شامل فعالیت‌های آبی مختلفی خواهد شد و راکستار برای اولین بار در سری GTA، قصد دارد موج‌سواری را معرفی کند.

GTA Online کمپانی مادر راکستار به قدری سود داشته که تکنولوژی های زیادی در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا GTA 6 یک شوکیس گرافیکی خیره‌کننده باشد.

مدتی پیش، یک یوتیوبر متذکر شد که هزینۀ ساخت GTA 6 بیش از ۲۵۰ میلیون دلار خواهد بود که به همراه تبلیغات و بازاریابی، هزینۀ ساخت آن به ۱ میلیارد دلار می‌رسد. اما حول همین موضوع، یک هکر به بودجۀ ۲ میلیارد دلاری بازی اشاره کرده بود.

موتورگرافیکی بازی مورد انتظار GTA 6، یعنی RAGE9، مستقیماً با آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) رقابت می‌کند و در برخی مباحث از آن قدرتمند‌تر است.

اخیراً کلیپ‌هایی از GTA 6 به همراه چند خط از کد منبع بازی در اینترنت پخش شده است. شرکت راک استار بیانیه‌ای در توییتر خود منتشر کرد و در آن تأیید کرد که یک شخص ثالث بدون مجوز توانسته به سیستم‌های شرکت دسترسی پیدا کند (هک) و اطلاعاتی را دانلود کند که شامل مراحل ساخت این بازی جهان باز بودند. با این وجود، در بیانیه گفته شده که به نظر سازندگان این موضوع نباید تأثیری در مراحل تولید پروژه‌های بلند مدت داشته باشد یا اختلالی در سیستم بازی‌های آنلاین شرکت (مثل GTA V) ایجاد کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در ماه گذشته، در بازی GTA 6 تعامل میان پلیر و NPCها نه تنها روی هر دو طرف تاثیر دارد، بلکه جهان اطراف نیز حول آن تغییر می‌کند. همچنین، افکت‌های محیطی از جمله فیزیک آب و تاثیر باد روی سرعت و شتاب اتومبیل در شرایط مختلف متغییر خواهد بود که به نظر می‌رسد راکستار به تکنیکی بسیار پیشرفته حول این موضوع دست پیدا کرده است.

تاریخ انتشار بازی GTA 6

به احتمال خیلی زیاد GTA 6 در تعطیلات کریسمس ۲۰۲۴ منتشر می‌شود، اگرچه این موضوع به صورت رسمی از طرف شرکت تأیید نشده اما شرکت مایکروسافت در اطلاعاتی که از یک پرونده قانونی، افشا شده گفت این برآورد را تأیید کرده و «انتظار می‌رود» در سال ۲۰۲۴ بازی GTA 6 منتشر بشود.

به گفته Tez2، یکی از اعضای انجمن اینترنتی GTA، ضرب‌الاجل غیر رسمی شرکت راک استار همیشه تعطیلات کریسمس ۲۰۲۴ بوده، که چندین بار در سال‌های گذشته به عقب انداخته شده است. متأسفانه این احتمال هم وجود دارد که انتشار بازی تا اویل سال ۲۰۲۵ طول بکشد.

Tez2 همچنین گفت: شخصاً اعتقاد دارم امسال اعلامیه‌ای از طرف راک استار منتشر خواهد شد. فکر نمی‌کنم مدیران شرکت در موقعیتی باشند که بخواهند انتشار بازی را تا کریسمس سال ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۲۶ عقب بیاندازند. یکی از کارهایی که راک استار می‌تواند برای انتشار بازی در زمان ضرب‌الاجل انجام دهد، حذف بخش‌هایی از بازی و انتشار آن بخش‌ها به عنوان DLC (بسته الحاقی) در یک زمان دیگر است. این کار برای مدیریت گزینه بهتری خواهد بود تا تأخیر در انتشار بازی.
به گفته وی راکستار در تاریخ ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) برنامه‌ای به مناسبت ۱۰ سالگی بازی GTA V دارد. این برنامه ممکن است معرفی رسمی بازی GTA 6 باشد.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی جی تی ای ۶ و گرافیک آن صحبت کردیم.شما میتوانید گیفت کارت پلی استیشن را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید و به انواع بازی ها دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید