ماینکرفت چیست ؟

 

ماینکرفت یک بازی ویدیویی سندباکس و جهان باز است که توسط موجنگ استودیوز ساخته و برای رایانه، موبایل و کنسول منتشر شده‌است. این بازی توسط مارکوس پرسون خلق و با زبان برنامه‌نویسی جاوا نوشته شده‌است. پس از چندین نسخهٔ آزمایشی خصوصی اولیه، ماینکرفت اولین بار در ماه مه سال ۲۰۰۹ منتشر شد و قبل از انتشار کامل آن در نوامبر ۲۰۱۱، ینس برگنستن توسعه را به دست گرفت. ماینکرفت از آن زمان به چندین سیستم عامل دیگر نیز منتقل شده‌است و با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه و با داشتن بیش از ۱۲۶ میلیون کاربر فعال ماهانه، از سال ۲۰۲۰ پرفروش‌ترین بازی ویدئویی در تمام دوران است؛ همچنین برخی از افراد این بازی را به عنوان بهترین بازی ویدیویی تاریخ می‌شناسند.

در ماینکرفت، بازیکنان در دنیای سه بعدی تولید شده از نظر رویه و زمینی تقریباً بی‌نهایت را کاوش می‌کنند و ممکن است مواد اولیه، ابزارها و وسایل را کشف یا استخراج کنند که با استفاده از آنها سازه‌های مختلف و متفاوتی بسازند. بسته به حالت بازی، بازیکنان می‌توانند حال بقا که بازیکنان باید منابعی را برای ساختن جهان و حفظ سلامتی خود بدست آورند و یک حالت خلاقانه که بازیکنان منابع و جان نامحدود دارند و می‌توانند پرواز کنند. بازیکنان می‌توانند برای ایجاد مکانیک، آیتم‌ها و دارایی‌ها و گیم پلی بازی را با افزونه‌ها (ماد و ادآن) و برای شکل بلاک و آیتم‌ها و بلاک‌ها از تکسچر پک استفاده کنند.

 

تاریخ انتشار اپدیت جدید ۱.۲۰ ماینکرفت

 

استودیو  استودیو موجنگ (Mojang) به تازگی تاریخ انتشار بازی ماینکرافت را عرضه کرده است.این بازی محبوب با آنکه بیش از ۱۲ سال از اولین نسخه خود میگذرد و هر از گاهی آپدیت میشود اما هنوز طرفدار های خود را دارد.بعد از دقیقا یک سال از زمان عرضه نسخه ۱.۱۹ ماینکرفت، بالاخره نسخه جدید ماینکرفت از راه رسید. در تاریخ ۲۳ مهر سال گذشته و در طول رویداد Minecraft live، موجانگ نمایی از نسخه بعدی ماینکرفت را به نمایش گذاشت. در کمال تعجب در هنگام پخش این نمایش هیچ نامی برای نسخه بعدی انتخاب نشده بود و بعد از چند ماه نام رسمی نسخه ۱.۲۰ اعلام شد.

بر اساس اعلام Mojang Studios، بازیکنان نسخه Bedrock می‌توانند در تاریخ ۱۷ خرداد (۷ ژوئن) آپدیت ۱.۲۰ را دریافت و تجربه کنند. بروز‌رسانی Trails & Tales مجموعه‌ای از محتوای جدید را به ارمغان می‌آورد که هر بازیکن ماینکرافت، فارغ از سبک بازی، از دسترسی به آن‌ها خوشحال خواهد شد.

این توسعه‌دهنده با انتشار یک پست ضمن رونمایی از نام به‌روزرسانی آتی گفت که به سنت ماینکرفت در نام‌گذاری به‌روزرسانی‌های اصلی بر مبنای یک مولفه کلیدی پایبند بوده است.

استودیو Mojang می‌گوید: «این نام، نشان‌دهنده سفری است که ماینکرفت ما را به آن می‌برد و داستان‌های منحصربه‌فردی که آن‌ها را به یاد می‌آوریم. گاهی این سفر حقیقی است؛ مانند حرکت با شتر به‌سوی افق به‌همراه بهترین دوست خود. در موارد دیگر این سفر استعاری است؛ مانند یادگیری نحوه فرار از ماب‌های متخاصم یا کارکردن با یک سیستم استخراج هوشنمد. در پایان این سفر بسته به نحوه تجربه بازی، داستان مخصوص به‌خود را خواهید داشت. ما عاشق شنیدن آن‌ها هستیم و امیدواریم Trails and Tales شما را تشویق به روایت داستان‌های بیشتری کند».

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی تاریخ انتشار اپدیت جدید ۱.۲۰ سخن گفتیم . شما میتوانید گیفت کارت ماینکرفت را از سایت رسمی و معتبر گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید