بهترین بازی های شمشیری ( قسمت دوم )

 

For Honor

 

for honor

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی

 

بازی For Honor یک بازی در سبک شمشیری توسط استدیو Ubisoft Montreal ساخته‌شده است. این استدیو در سال‌های گذشته عناوین زیادی همچون Watch Dogs، سری بازی‌های Assassins Creed و همچنین سری Far Cry را توسعه داده است.

اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که شمشیر و سپر در بازی‌های ویدیویی روح شما را تازه می‌کند، For Honor مخصوص شما ساخته‌شده است. For Honor یک اثر سوم شخص چندنفره است که روی مبارزات تیمی تمرکز دارد. مبارزات بازی شما را در دو گروه چهارنفره رو به روی‌هم قرار می دهد و با سلاح‌های سرد به مبارزه و جنگ با یکدیگر خواهید پرداخت. در این مبارزات شما دارای سه کلاس ویژه خواهید بود که هرکدامشان مهارت و تخصص خاصی در کشتن و مبارزه دارند. شما می‌توانید از بین سه کلاس Chosen، Warborn یا Legions یکی را انتخاب کرده و شروع به کشتن رقبا کنید. هرکدام از این کلاس‌ها از قبیله و کشورهای مختلفی هستند. به‌عنوان مثال Chosen ها از سامورایی‌های باهوشی هستند که با آموزش‌های ذهنی و جسمی‌شان، با در دست داشتن شمشیر کاتانا، تبحر ویژه ای در مبارزه‌های سرعتی و نفس‌گیر دارند. Warborn ها نیز همان وایکنگ ها هستند که با عضلات نیرومند خود، با استفاده از تبرهای سرسنگین به جنگ دشمنان می‌روند. Legions ها نیز شوالیه‌های آموزش دیده‌ای هستند که با شمشیرها و زره‌های خود، مبارزات خونینی را شروع می‌کنند.

از همان ابتدای بازی متوجهی گیم پلی جذاب بازی خواهید شد. سیستم مبارزات و گیم‌پلی این بازی به خوبی طراحی‌شده است. مبارزات بازی با استفاده از دو گروه چهاربه‌چهار آغاز می‌شود و شما و هم‌تیمی‌هایتان به سراغ یک گروه دیگر می‌روید. البته مبارزات به این چهار نفر ختم نخواهد شد و سربازان دشمنانتان، با استفاده از هوش مصنوعی به مبارزه با شما خواهند پرداخت. یوبی‌سافت سیستمی با نام The Art of Battle برای این بازی طراحی کرده است که گیم پلی بازی را بسیار متمایز از بازی‌های دیگر کرده است. با استفاده از این سیستم، مبارزات یک کلید زنی ساده و ابتدایی نیست و قرار است با استفاده از این ویژگی جدید، بهترین حس تجربه‌ی یک جنگ واقعی را به مخاطب القا کند.

علاوه بر بخش چندنفره، For Honor دارای یک بخش داستانی جذابی است که می‌توانید به‌صورت تکی و یا به‌صورت Co-op آن را به پایان برسانید. طبق اطلاعات منتشرشده از بازی داستان بازی قرار است درباره سه نژاد سامورایی‌ها، وایکینگ‌ها و شوالیه‌ها باشد که در جهانی ویران‌شده برای به دست آوردن مناطق و منابع بیشتر با یکدیگر وارد نبردهای نفس‌گیر شده‌اند و این نبردها هزاران سال به طول انجامیده است. آپولیون شخصیت منفی بازی، آغازگر جنگ‌ها و ویرانی‌ها بوده است و حالا نیز به نظر می‌رسد این سه نژاد درنهایت قرار است به جنگ و نابودی او بپردازند.

For Honor از آن دسته بازی‌هایی است که یوبی‌سافت قول تجربه‌ی یکی از بهترین بازی‌هایش را به طرفدارانش داده است و باید این اثر اکشن و نقش‌آفرینی خاص و ویژه‌ را تجربه کرد.

 

Ghost of Tsushima

 

Ghost of Tsushima

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۲۰
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵

 

شبح تسوشیما یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی و مخفی‌کاری است که توسط ساکر پانچ پروداکشنز توسعه یافته و به‌وسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰، برای کنسول پلی‌استیشن ۴، و ۲۰ اوت ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد. در شبح تسوشیما بازیکن قادر به کاوش در محیط جهان باز است و داستان بازی پیرامون سرزمین تسوشیما در اولین تهاجم مغولان به سرزمین ژاپن جریان دارد. شبح تسوشیما با بازخورد مثبتی از منتقدان روبه‌رو شد و چندین نامزدی و برنده جایزه دریافت کرد.

داستان بازی شبح تسوشیما در قرن سیزدهم اتفاق می‌افتد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که ارتش مغول به جزیره‌ی تسوشیما حمله می‌کند و هدف نهایی آن‌ها تسخیر ژاپن است. شما در نقش جین ساکای Jin Sakai که یکی از معدود سامورائی‌های باقی مانده از این نبرد بزرگ است کنترل کاراکتر بازی را در دست می‌گیرید. در ابتدا هدف جین خلاصه می‌شود در نجات عمویش که توسط رهبر مغول‌ها اسیر شده‌است، به تدریج با دنبال کردن داستان بازی مخاطرات بیشتر می‌شود و جین رهبر حزب مقاومت می‌شود. این گروه تلاش می‌کنند تا حمله‎‌ی مغول‌ها را خنثی و از گسترش آن به سرزمین ژاپن جلوگیری کنند، اما این کار ساده‌ای نیست چرا که درگیری تنها میان دو ارتش نیست و این کشمش درون خود جین هم دیده می‌شود! در ابتدا ماجرا او یک سامورائی سنتی است که رودررو با دشمنان می‌جنگد و این افتخار برایش از هر چیزی با ارزش‌تر است. اما این برای پیروزی در جنگ‌ها کافی نیست. او برای مبارزه و پیروزی در برابر نیروی مهاجم دشمن که از سلاح‌های محاصره و تاکتیک‌های جدید و تازه ای استفاده می‌کنند، مجبور است که تاکتیک‌های مختلفی را امتحان کند.

 

 Kingdom Come: Deliverance

 

Kingdom Come: Deliverance

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پی سی و Amazon Luna

 

بازی Kingdom Come: Deliverance پس از مدت‌ها برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت، این بازی که توسط استدیوی Warhorse Studios توسعه داده‌شده یک بازی اول‌شخص، ماجراجویی و نقش‌آفرینی است که در ساخت آن از موتور بازی‌سازی فوق‌العاده قدرتمند کرای انجین استفاده‌شده، روند ساخت این بازی بیش از چند سال زمان برده و تاکنون چندین بار تاریخ انتشار بازی توسط استدیوی سازنده عقب‌افتاده است. بالاخره بازی پس از تأخیرهای فراوان در سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار گرفت و طبق قول‌هایی که سازندگان بازی داده بودند شاهدبازی بسیار باکیفیت با گرافیک خیره‌کننده هستیم.

داستان بازی به سال ۱۴۰۰ میلادی بازمی‌گردد زمانی که جنگ‌های صلیبی در حال رخ دادن بودند و سایه‌ی ظلم و تاریکی بر تمامی اروپا سایه انداخته بود. بر اساس وقایع تاریخی شکل‌گرفته و تمامی اتفاقات بازی واقعاً اتفاق افتاده‌اند. داستان بازی در مورد سقوط یک پادشاه بزرگ است که حکومت او به دست افراد نالایق می‌افتد.شما در نقش یک جنگجو باید به مبارزه با فساد و نیروهای اهریمنی بپردازید.

معمولاً در بازی‌هایی که مکانیسم آن‌ها به‌صورت استفاده از سلاح‌های سرد طراحی‌شده کمتر شاهد استفاده از دوربین اول‌شخص هستیم، Kingdom Come: Deliverance توانسته در این بخش با نوآوری، روح جدیدی به روند گیم پلی خود تزریق کند. در بازی علاوه بر المان‌های نقش‌آفرینی شاهد، اکشن و مخفی‌کاری نیز هستیم که به گسترده‌تر شدن گیم پلی بازی کمک فراوانی کرده‌اند.

همان‌طور که گفته شد برای ساخت Kingdom Come: Deliverance از موتور کرای انجین استفاده شده است، برای همین ما در بازی شاهد گرافیک فنی و هنری بسیار خیره‌کننده و چشم‌نوازی هستیم.

اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی با محیطی وسیع و پر جزئیات علاقه دارید، Kingdom Come: Deliverance بازی است که می‌تواند شما را تا مدت‌ها سرگرم خود کند.

 

Bushido Blade

 

Bushido Blade

 

  • تاریخ عرضه: ۱۹۹۸
  • پلتفرم: پلی استیشن ۱

 

 حماسه بوشیدو بازی جدید و سرگرم کننده در سبک بازیهای اکشن و شمشیری از استودیوی Pandora Game Studio برای اندروید است که به صورت رایگان در گوگل پلی عرضه شده و تا به امروز هزاران بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان دریافت شده و به درخواست شما عزیزان تصمیم گرفته ایم ان را حضورتان معرفی کنیم و برای بار دیگر شما را به وجد بیاوریم! در بازی Bushido Saga شما در نقش قهرمان سامورایی “کارانسوکی” حضور پیدا می کنید و می بایست با مهارت های شمشیر زنی منحصر به فرد خود از استادتان محافظت به عمل بیاورید و نقشه های توطئه آمیز دشمنانی که قصد کشتن او را دارند، آشکار کنید و در نبردهای مختلف با دشمنان ؛ آن ها را شکست دهید و به پیروزی برسید و یکی از زیباترین بازیهای اکشن اندروید را تجربه کنید! با سلاح های مختلف و قدرتمند ژاپنی اعم از شمشیر، نیزه، چکش و تیر و کمان به مبارزه با دشمنان پیش رو بپردازید و در جنگ های تن به تن دشمنان را نابود کنید و از داستان بسیار زیبا و گیم پلی اعتیاداور بازی لذت ببرید! اگر از علاقه مندان و طرفداران بازیهای اکشن هستید بدون شک Bushido Saga با طراحی خوب، داستان زیباریال صداگذاری فوق العاده و گیم پلی اعتیاداور نظرتان را جلب خواهد نمود!

 

 Onimusha: Warlords

 

Onimusha: Warlords

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۹
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی

 

یک بازی در سبک اکشن، جنگی و ماجراجویی است که توسط استودیوی Capcom در سال ۲۰۰۱ ساخته شده و برای کامپیوتر منتشر شده است.Onimusha Warlords با کشته شدن جنگ سالاران Nobunaga Oda در طول جنگ آغاز میشود. در این میان یکی از مبارزان برجسته به نام Samanosuke نامه ای را از طرف شاهزاده Yuki دریافت میکند مبنی بر اینکه خدمتکاران او به صورت مشکوکی ناپدید میشوند.

Samanosuke به kunoichi Kaede ملحق میشود تا شاهزاده را نجات داده و پرده از راز موجودی عجیب به نام Genma بردارند. از طرفی دیگر برای شکست دادن Genma قبیله Oni قدرت های Samanosuke را به طور قابل ملاحظه ای افزایش میدهند.یک بازی ویدئویی در سبک اکشن، ماجراجویی، مبارزه ای و به صورت دید سوم شخص است که توسط شرکت CAPCOM توسعه یافته و به وسیله همین شرکت در ژانویه ۲۰۱۹ برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر شده است. این نسخه از بازی در واقع یک عنوان بازسازی شده از بازی با همین نام است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود و توانسته بود نمرات بسیار خوبی را دریافت کند و طرفداران بسیاری را جذب خود نماید. در این نسخه در بخش های گرافیکی و تصویری شاهد تغییرات بسیاری خواهید بود. در این بازی کنترل یک جنگجوی بزرگ به نام Hidemitsu Samanosuke Akechi را برعهده دارید که درگیر ماجراجویی های بسیاری می شود. داستان بازی برگرفته شده از تاریخ غنی ژاپن و افسانه های باستانی آن می باشد. بازی از جایی شروع می شود که شما نامه ای بسیار مهم از شاهزاده دریافت می کنید که حاوی درخواست کمک می باشد و باید با استفاده از توانایی های خود در مبارزه به کمک او بشتابید. دشمنان شما موجوداتی جهش یافته و شیطانی هستند که باید با استفاده از توانایی خود در شمشیر زنی و فنون رزمی با آنها مقابله کنید و آنها را ازبین ببرید. سلاح هایی که در اختیار دارید دارای قدرت های متنوعی است که شامل سه شمشیر جادوئی به نام های Enryun، Raizen و Shippuu می باشد

 

 

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی بهترین بازی های شمشیری صحبت کردیم.شما میتوانید گیفت کارت انواع بازی ها را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید