کلش آف کلنز چیست ؟

 

کلش آف کلنز یا جنگ قبایل، یک بازی ویدئویی استراتژیک و فری‌میوم برای تلفن همراه است که توسط کمپانی سوپرسل توسعه و منتشر شده‌است. این بازی برای سیستم عامل‌های آی‌اواس در تاریخ ۲ اوت ۲۰۱۲ و در گوگل پلی برای اندروید در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ منتشر شد. سریال این بازی نیز با نام کلش راما منتشر شد. شرکت سوپرسل در ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد که این بازی به همراه کلش رویال طبق تحریم های بین‌المللی در برخی از کشورها تحریم و غیرقابل دسترس می‌شوند. ایران، روسیه و بلاروس کشورهایی بودند که مورد تحریم قرار گرفتند و این بازی‌ها برای کاربران با مبدا این کشورها از دسترس خارج شد.

بازی کلش آف کلنز

اضافه شدن Scenery‌های جدید به بازی کلش آف کلنز

 

همه ما می‌دانیم که Scenery‌ها تا چه اندازه در دنیای کلش آف کلنز حائز اهمیت‌اند. اولین‌بار درست در سال ۲۰۲۰ بود که آپدیتی بزرگ برای بازی کلش آف کلنز منتشر شد که در آن Scenery‌های مختلفی به بازی اضافه شدند. Scenery‌ها درواقع اسکین‌هایی برای محیط دهکده شما بودند که بازیتان را از آن حالت کسل‌کننده همیشگی خارج می‌کرد. اما بنظر می‌رسد که استودیوی سوپرسل؛ در سال ۲۰۲۳ برنامه‌های جدیدی برای این بخش از بازی دارد. درواقع تنها راهی که اکنون می‌توان از طریق آن در بازی کلش آف کلنز از Scenery‌ها استفاده کرد، خرید آن‌ها از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی و با پول واقعی است. منتهی وقتی یکی از کاربران در Reddit درباره آینده Scenery‌ها از سازندگان بازی سوال پرسید، آن‌ها پاسخی عجیب به او دادند.

 

 B.O.B

 

زمانی که به سطح ۹ بلیدرهال برسید، با انجام یک سری از وظایف می‌توانید یک دستیار رباتیک به نام B.O.B به دست بیاورید. به این واسطه یک بیلدر ششم دائمی به دست خواهید آورد. در صورتی که قبلا O.T.T.O را آزاد کرده باشید، B.O.B به صورت خودکار جایگزین شده و نیاز به انجام کار دیگری نیست. لازم به ذکر است که O.T.T.O به طور کامل حذف نشده، در عوض به استیج ۲ منتقل شده و در کنار Master Builder به عنوان دومین بیلدر دائمی انجام وظیفه می‌کند.

 

 

سیستم لوت و حملات در بازی جذاب کلش آف کلنز

 

 

شرکت سوپرسل در سیستم لوت بازی  تغییراتی به وجو آورده است که شامل  دو نوع ستاره برنزی و نقره‌ای

شما میتوانید با خراب کردن صددرصدی استیج ۱ سه ستاره برنزی دریافت کنید و برای خراب کردن صد در صدی استیج ۲ سه ستاره نقره‌ای دریافت کنید.

 

استیج جدید نبرد

 

حملات چند مرحله ای از آپدیت جدید این بازی میباشند. نوع حمله و دفاع در سطح‌های ۱ تا ۵ بلیدرهال تفاوت‌هایی با سطح‌های ۶ تا ۹ خواهد داشت. با رسیدن به سطح ۶ بیلدرهال، استیج جدیدی در دسترس قرار می‌گیرد که می‌توانید با انتقال لایه‌های تدافعی خود به آن، این استیج را شخصی‌سازی کنید. استیج ۲ دارای O.T.T.O’s Outpost و یک ساختمان مرکزی است که به عنوان بیلدرهال عمل می‌کند. همانند تخریب تاون هال، نابود کردن هر یک از این سازه‌ها یک ستاره برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

سطح ۱۰ بلیدرهال

 

سوپر سل این امکان را فراهم کرده که بازیکنان پس از رسیدن به سطح ۹، بیلدرهال خود را به سطح ۱۰ ارتقا دهند. با ارتقا دادن سطح خود ،تجهیزات دفاعی X-Bow و نیروی جدید Electrofire Wizard اضافه میشود.

 

قابلیت های جدید نیروها و انتقال نیروها به استیج ۲

 

شرکت سوپرسل کاری انجام داده که هر یک از نیروها توانایی‌های جدیدی داشته باشند. از این طریق می‌توانید کنترل بیشتری روی میدان نبرد داشته و در مواقع لزوم از قدرت‌های ویژه تعدادی از نیروها استفاده کنید. برخی از نیرو ها مثل  Battle Machine نیاز دارد که با لمس نمایشگر عمل کند و برخی دیگر مانند  نامرئی شدن Sneaky Archer یا مشت قدرتی Boxer Giant به صورت خودکار فعال می‌شوند.

 

X-Bow

 

پس از ارتقا به سطح ۱۰ بلیدرهال، X-Bow جدید که شبیه به نمونه آن در Home Village بوده، در دسترس قرار می‌گیرد. X-Bow دارای دو حالت بوده که در حالت اول تنها نیرو‌های روی زمین را مورد هدف قرار داده و در حالت دوم با نیروهای هوایی مقابله می‌کند.

 

 Electrofire Wizard

 

هنگامی که به سطح ۱۰ میرسید نیروی جدید به نام Electrofire Wizard در دسترس قرار می‌گیرد که آتش و رعد و برق را به میدان نبرد می‌آورد.این نیروی جدید دارای دو حالت به نام‌هایElectro  وInferno است .در حالت Electro ،یک رعد و برق که آماده شدن آن مدتی طول می‌کشد، به چندین هدف وارد می‌شود. در حالت Inferno ، یک پرتو سوزان که به مرور آسیب بیشتری وارد می‌کند، به سمت یک هدف شلیک می‌شود. به صورت پیش‌فرض Electrofire Wizard با حالت Inferno وارد میدان نبرد می‌شود و می‌توانید با لمس تصویر او در نوار نیروها، حالت را تغییر دهید.

 

 

‌میزان بالانس نیروها در تان‌هال ۱۳ کلش آف کلنز

 

جاینت در لول ۸ : افزایش ‌میزان قدرت و سلامتی از مقدار واحد ۱۴۸۰ به ۱۵۵۰.

جاینت در لول ۹ : افزایش ‌میزان قدرت و سلامتی از مقدار واحد ۱۶۶۰ به ۱۸۵۰.

ماینر در لول ۶ : کاهش ‌میزان قدرت و سلامتی از مقدار واحد ۹۰۰ به ۸۷۰.

لاواهوند : کاهش ‌میزان شعاع انفجار از مقدار واحد ۵ به ۳.۵.

والکری در لول ۷ : افزایش ‌میزان قدرت و سلامتی از مقدار واحد ۱۴۰۰ به ۱۴۵۰.

هیلر در لول ۵ : کاهش ‌میزان شفابخشی به نیروها از مقدار واحد ۸۰ به ۷۲ واحد و علاوه ‌بر این افزایش ‌میزان شفابخشی به هیروها از مقدار واحد ۴۴ به ۴۸.

ماشین محاصره جدید سیژ باراک (Siege Barrack) ورکشاپ: (فقط در تان‌هال ۱۳)

ارتقا Hero Machine و اضافه شدن Battle Copter

 

Battle Copter یک Hero Machine جدید است که در سطح ۸ بلیدرهال در دسترس قرار می‌گیرد و میتواند با انواع حملات مثل پرتاب یک بمب بزرگ به دشمنان صدمه زیادی وارد کند.

در آپدیت جدید بازی کلش اف کلنز قابلیت‌های Hero Machine‌ها در سه سطح وجود دارد که با گذشت زمان شارژ می‌شوند. بازیکنان می‌توانند بسته به شرایط هر یک از این سه سطح را با قدرت تخریب متفاوت فعال کنند.

شرکت سوپرسل این قابلیت را فراهم کرده که پس از پایان استیج ۱ بتوانید از یک Hero Machine یکسان با سطح سلامتی باقی مانده در استیج ۲ استفاده کرده یا آن را با گزینه دیگری که HP کامل دارد، جایگزین کنید.

 

چطور می‌توانیم به پایتخت قبیله برویم؟

 

پایتخت قبیله زمانی برای قبیله‌ها قابل دسترسی می‌شود که قبیله به سطح دو برسد. به محض اینکه هر قبیله‌ای به سطح دو برسد، اعضا می‌توانند به پایتخت قبیله سفر کنند. علاوه‌ بر این هر کاربر برای اینکه بتواند به پایتخت قبیله دسترسی داشته باشد، باید تاون هالش به سطح شش یا بالاتر رسیده باشد.

تنها علامت کشتی هوایی کنار قایق بیلدر بیس را لمس کنید تا شما به بالای ابرها و سرزمین جدید و شگفت‌انگیز قبیله‌تان برساند.

 

ناحیه‌های مختلف پایتخت قبیله

 

پایتخت هر قبیله از مجموعه‌ای از ناحیه‌های متفاوت تشکیل شده است. هر ناحیه تم، زیبایی، ابزار دفاعی، نیروها و عملکرد خاص خودش را دارد تا متمایز بودن خود را نشان دهد. به دلیل همین تمایز، فتح کردن هر ناحیه نیز به استراتژی حمله شما بستگی دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین نتایج را در نبرهای آخر هفته به دست بیاورید، هماهنگی و مشورت کردن با اعضای قبیله یک فعالیت ضروری است.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله درباره ی ویژگی ها و قابلیت های جدید کلش اف کلنز صحبت کریدم. شما میتوانید جم و سکه و هر نوع گیفت کارتی را که بخواهید از سایت معتبر گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید