بازی های طولانی اما جذاب

 

تا بحال برایتان پیش آمده که بازی بسیار طولانی است اما به قدری عجیب جذاب و هیجان انگیز است.حال این مقاله میخواهد این بازی ها را به شما معرفی کند ؛ گرچه بازی های بی انتها در این مقاله معرفی نخواهند شد.

در این مقاله قصد داریم بازی های طولانی که ارزش تجربه و بازی کردن را دارند به شما معرفی کنیم:

 

Persona 5 Royal

 

Persona 5 Royal

 

بازی Perosna 5 Royal یکی از موفق‌ترین آثار نسل هشتم بود که به صورت انحصاری در دسترس کاربران PS4 قرار گرفت. این بازی یکی از بهترین آثار JRPG با مبارزات نوبتی محسوب می‌شود که بسیاری را علاقه‌مند به این ژانر کرد و این سبک مبارزه کرد. حال این بازی طبق آن‌چیز که در مراسم Tokyo Game Show توسط مایکروسافت اعلام شده بود، به صورت بهبود یافته برای Xbox و سرویس گیم پس نیز منتشر شده است.

داستان بازی Persona 5 Royal یکی از بهترین‌های سبک خود است. شخصیت‌های فراوان با شخصیت‌پردازی مناسب و متنوع، کاراکترهای مثبت، منفی و خاکستری، بیان داستانی که پیام‌های سیاسی- اجتماعی نیز دارد و بسیاری از المان‌های دیگر، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های داستان بازی به حساب می‌آیند. روایت بازی با وجود طولانی بودن، نه تنها شما را خسته نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود مدام به دنبال ادامه‌ی ماجرا باشید؛ گویی که در حال تماشای یک فیلم زیبا با تدوینی حرفه‌ای هستید که دقیقا می‌داند بیننده چه زمانی، چه چیزی را از فیلم می‌خواهد. شاید برایتان عجیب باشد، اما اگر حتی Persona 5 را هم بازی کرده باشید، باز هم این نسخه جذابیت‌های داستانی زیادی برایتان خواهد داشت.

پسری دبیرستانی که نامش را خودتان تعیین می‌کنید، برای جلوگیری از مزاحمت یک مرد برای یک زن، با فرد مزاحم درگیر می‌شود و پس از شکایت او به دلیل زد و خورد، او را به جای کانون اصلاحات نوجوانان به کافه‌ای برای کار می‌فرستند. صاحب کافه او را در دبیرستانی به نام Shujin Academy ثبت نام می‌کند و در یک روز عجیب، این پسر برنامه‌ای به نام Metaverse را روی گوشی خود مشاهده می‌کند. پس از امتحان این برنامه با Ruijy که دوست صمیمی او است و کمک مورگانا که بعدا با او آشنا خواهند شد، متوجه می‌شوند به واسطه‌ی این برنامه می‌توانند به قلب انسان‌ها نفوذ کنند و آن را تغییر دهند. بدین صورت بدون این که خودشان بدانند، تبدیل به دشمنان مهم‌ترین افراد کشور می‌شوند.

 

 

the witcher 3 wild hunt

 

the witcher 3 wild hunt

 

 

ویچر ۳: وایلد هانت بازی ویدئویی نقش‌آفرینی-اکشن است که توسط توسعه‌دهندهٔ لهستانی سی‌دی پروجکت توسعه یافت و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این بازی دنباله‌ای برای بازی‌های ویچر (۲۰۰۷) ویچر ۲: قاتلین پادشاهان (۲۰۱۱) است و سومین بازی در سری بازی ویدئویی ویچر به‌شمار می‌رود. ویچر ۳ جهان باز است و شیوه روایت سوم‌شخص دارد. بازی‌ها، اقتباسی از رمان‌های خیال‌پردازی ویچر به نویسندگی آندژی ساپکوفسکی هستند.

بازی در یک جهان خیالی بر پایهٔ اساطیر اسلاو رخ می‌دهد. بازیکن کنترل شخصیت گرالت از ریویا را در دست می‌گیرد که یک شکارچی هیولاکش یا یک «ویچر» است و به دنبال دخترخوانده‌اش، سیری، که در حال فرار از وایلد هانت است می‌گردد. بازیکنان توسط اسلحه‌ها و جادوهای گوناگون با خطرات بازی می‌جنگند، با شخصیت‌های غیرقابل بازی ارتباط برقرار می‌کنند و مأموریت‌هایی برای به دست آوردن اکس‌پی و طلا انجام می‌دهند که برای ارتقاء توانایی‌های گرالت و خرید لوازم به کار برده می‌شوند. داستان ویچر ۳ سه پایان ممکن دارد که توسط انتخاب‌های بازیکنان در نقاط کلیدی روایت تعیین می‌شود.

توسعهٔ بازی در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و حدود سه سال و نیم طول کشید. فرهنگ‌های شمالی و مرکزی اروپا پایهٔ اصلی جهان بازی را شکل دادند. موتور بازی به توسعه‌دهندگان اجازه داد که یک داستان پیچیده ایجاد کنند بدون اینکه در جهان بازی تداخل ایجاد کند. موسیقی بازی توسط مارچین پرژیبویوویچ ساخته شد.

 

XCOM 2: The Long War mod

 

XCOM 2: The Long War mod

 

بازی خارق العاده با طراحی کم نظیر در سبک بازیهای اکشن از استودیوی ۲K, Inc برای اندروید است که با قیمت ۱۰ دلار در مارکت بزرگ گوگل عرضه شده .تا به این لحظه بیش از صد هزار بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان خریداری شده . از پرطرفدارترین بازیهای اندروید به شمار می رود! داستان بازی از جایی آغاز می شود که ارتشی از موجودات ناشناخته به پروژه ای تحت عنوان XCOM که به نوعی تنها امید بشریت برای ادامه زندگی است، حمله می کنند. بنابراین تیمی به فرماندهی شما برای مبارزه با این بیگانگان فرستاده می شود. وظیفه شما برای مبارزه با این موجودات ناشناخته، علاوه بر جنگ و صحنه های پرهیجان مدیریت اعضای تیم، مرکز فرماندهی، ارتقا نیازهای تیم، مدیریت منابع و غیره است .اگر در هر کدام از این عوامل شکست بخورید به شدت با حمله بیگانگان روبرو خواهید شد! انواع سلاح های مختلف در اختیار شما قرار داده می شود تا بتوانید دشمنان را یکی پس از دیگری از بین ببرید! اگر از علاقه مندان به بازیهای اکشن و استراتژیک اندروید هستید بدون شک XCOM: Enemy Within با ساخت فوق العاده به همراه گیم پلی درگیر کننده .صداگذاری هیجان آور نظر شما را جلب می کند و تجربه یکی از زیباترین بازیهای اکشن-استراتژیک را برایتان رقم میزند!

یکی از عواملی که منجر به موفقیت بازی XCOM: Enemy Within شده، گیم پلی فوق‌العاده اش است ؛ بازی از المان های جدیدی برخوردار است و یکی از این المان های جدید امکان حرکت دادن کاراکتر ها و انجام دستور در برهه های زمانی مختلف است! دیگر تغییر مربوط به تعداد سربازهای قابل کنترل است، همچنین می توانید در طول بازی با شکست دشمنان بیشتر XP دریافت کنید و قابلیت های سربازهایتان را ارتقا دهید، بسته های سلامتی دریافت کنید، سلاح های مختلفی چون نارنجک، تفنگ و… بخرید! بازی علی رقم قیمت بالایش فروش خوبی داشته و توانسته امتیاز ۴.۲ از ۵.۰ را به خودش بگیرد!

 

Stardew Valley

 

Stardew Valley

 

بازی جدیدی در سبک سری بازی‌های استراتژیک می باشد که در سال ۲۰۱۶ توسط Chucklefish ساخته و برای کامپیوتر عرضه شده است. در داستان این بازی کامپیوتری جدید و سرگرم‌کننده، شما صاحب یک مزرعه قدیمی هستید که از پدربزرگ‌تان به ارث رسیده است. در آغاز کار، تجهیزاتی محدود و پول اندکی دارید، اما رفته رفته می‌توانید با تلاش و کوشش بیشتر این روند را بهبود بخشید. آیا شما می‌توانید با یادگیری مهارت‌های کشاورزی و نگهداری محصولات مختلف، زندگی روستایی خود را سر و سامان دهید؟ این کار آسانی نیست؛ چرا که کمپانی بزرگی تحت عنوان جوجا (Joja Corporation)، موجب شده که بسیاری از کسب و کارهای سنتی جای خود را به شیوه‌های مدرن داده و بسیاری از کشاورزان از کار بی‌کار شوند.

این کمپانی بزرگ که در مرکز شهر احداث شده، تاثیر بیشتری را در نواحی مرکزی گذاشته است. ولی از آنجا که مزرعه شما در حاشیه شهر قرار گرفته، فرصتی برایتان وجود دارد که بتوانید کسب و کار سنتی خاندان خود را دوباره احیا کنید. در این بازی، شما می‌توانید تجهیزات کشاورزی مختلف را خریداری کرده و با کاشت و نگهداری از محصولات و همچنین حیوانات اهلی، درآمد خود را ارتقا داده و مزرعه خانوادگی خود را دوباره آباد کنید.

 

Pathfinder: Wrath of the Righteous

 

Pathfinder: Wrath of the Righteous

 

داستان بازی Pathfinder Wrath of the Righteous شما را به سرزمین Worldwound می‌رساند. جایی که ایجاد شکاف بزرگی باعث وحشت جهانی شده و بیش از یک قرن است که سرزمین‌های مختلف را به نبرد با همدیگر سوق داده است. اکنون، شما این شانس را دارید که به این نبردهای بیهوده خاتمه دهید. البته هنوز راه نجات مشخص نیست. باید بررسی کنید که چه چیزی می‌تواند سرزمین را از مرگ‌های پی در پی نجات دهید. باید ارتش خود را رهبری کرده و اربابا دیو را به چالش وادار کنید. این ارباب‌ها از همان شکاف ایجاد شده خودشان را به زمین رسانده‌اند و نزاع را بین سرزمین‌های همسایه ایجاد می‌کنند. شما باید زنحیره‌ای از رویدادها را به هم وصل کرده و تدارک لازم را برای رسیدن به پیروزی کسب کنید.

انعطاف پذیر باشید و سعی کنید که ابتدا شخصیت‌های بازی را شناخته و سپس از آن‌ها برای حضور در ارتش خود کمک بگیرید. هر کدام از این شخصیت‌ها در یکی از کلاس‌ها ۲۵ گانه قرار می‌گیرد و می‌توانید در ۱۲ نبرد بزرگ شرکت داشته باشید. هزاران جادو در بازی برقرار است و می‌توانید با استفاده از توانایی هر کاراکتر، سبک بازی خود را انتخاب کنید. شما باید باهوش باشید و بتوانید تصمیمات صحیحی هم در این راه بگیرد. هدف شما در بازی کاملا مشخص است. باید مرگ و زندگی افراد را تعیین کرده و ببینید که چه شخصیت‌هایی برای شما سودمند خواهند بود.

ابتدا باید مجموعه قوانین بازی را کشف کرده و سپس به سراغ رقابت‌هایی بروید که مسیر اسطوره‌های شما را تعیین خواهد کرد. در بازی Pathfinder Wrath of the Righteous شاهد دیوهای خشمگین، اژدهایان طلایی و حلیه‌گرانی هستیم که ارزش شما را از مسیر موفقیت دور کرده و مسیر سخت‌تر را به آن‌ها می‌دهند. بنابراین، اگر قصد تبدیل شدن به افسانه سرزمین را دارید، باید از این امر جلوگیری کنید.

 

Divinity: Original Sin 2

 

Divinity: Original Sin 2

 

این بازی ،دارای یک بخش داستانی بسیار ساده است که برخلاف انتظار داستانی را روایت نمی‌کند و بیشتر جنبه‌ی تمرینی برای بخش‌های دیگر بازی ازجمله بخش چند نفرِ و آنلاین بازی دارد، شما در بازی می‌توانید از بین نژادهایی که در اختیاردارید یکی را انتخاب کنید و با آن به ماجراجویی در بازی بپردازید وظیفه‌ی اصلی شما در بازی این است که با استراتژی‌ها و هوش خود بر دیگر نژادهای بازی غلبه کرده و قلمروی نژاد خود را گسترش دهید، گیم پلی بازی دارای عناصر استراتژی زیادی است که تقریباً در برخی از لحظات بازی کاملاً تبدیل به یک بازی استراتژیک می‌شود و شما باید با گرفتن تصمیمات درست به هدفتان برسید.

Divinity: Original Sin 2 ازلحاظ گرافیک نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد، هم گرافیک فنی و هم گرافیک هنری بازی در سطح بالایی قرار دارند و شما ازلحاظ بصری شاهد یک بازی نسل هشتمی خواهید بود. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فرد Divinity: Original Sin 2 بخش صداگذاری و موسیقی متن آن است که تنوع و اتمسفر بسیار خوبی در بازی به وجود آورده‌اند.

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های نقش‌آفرینی، ماجراجویانه و استراتژیک هستید، Divinity: Original Sin 2 یک بازی متفاوت است که همه‌ی ژانرهای نام‌برده شده را به چالش کشیده است، پیشنهاد می‌کنم به‌هیچ‌وجه این بازی را از دست ندهید.

نخستین نسخه از بازی Divinity Original Sin در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، Divinity Original Sin که یک بازی ماجراجویانه‌ی نقش‌آفرینی است توانست باگیم پلی متفاوت و جذاب خود تعداد زیادی از گیمرها را مجذوب خود کند، پس از موفقیت نسخه‌ی اول استدیوی سازنده‌ی بازی یعنی Larian Studios تصمیم به انتشار نسخه‌ی دوم بازی گرفت، نسخه‌ی دوم بازی برخلاف نسخه‌ی اول قبل از انتشار با حواشی بسیاری روبه‌رو بود از تأخیرهای متعدد گرفته تا کمبود بودجه‌ی استدیو برای ساخت بازی، حتی استدیوی سازنده برای اینکه بتواند بازی خود را بسازد از کمک‌ها مردمی نیز بهره گرفت، بالاخره پس از درگیری‌های فراوان این بازی بالاخره در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و برخلاف پیش‌بینی‌ها توانست موفقیت نسخه‌ی اول را تکرار کند و به تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های Steam شود.

Divinity: Original Sin 2 دارای یک بخش داستانی بسیار ساده است که برخلاف انتظار داستانی را روایت نمی‌کند و بیشتر جنبه‌ی تمرینی برای بخش‌های دیگر بازی ازجمله بخش چند نفرِ و آنلاین بازی دارد، شما در بازی می‌توانید از بین نژادهایی که در اختیاردارید یکی را انتخاب کنید و با آن به ماجراجویی در بازی بپردازید وظیفه‌ی اصلی شما در بازی این است که با استراتژی‌ها و هوش خود بر دیگر نژادهای بازی غلبه کرده و قلمروی نژاد خود را گسترش دهید، گیم پلی بازی دارای عناصر استراتژی زیادی است که تقریباً در برخی از لحظات بازی کاملاً تبدیل به یک بازی استراتژیک می‌شود و شما باید با گرفتن تصمیمات درست به هدفتان برسید.

Divinity: Original Sin 2 ازلحاظ گرافیک نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد، هم گرافیک فنی و هم گرافیک هنری بازی در سطح بالایی قرار دارند و شما ازلحاظ بصری شاهد یک بازی نسل هشتمی خواهید بود. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فرد Divinity: Original Sin 2 بخش صداگذاری و موسیقی متن آن است که تنوع و اتمسفر بسیار خوبی در بازی به وجود آورده‌اند.

 

Crusader Kings 3

 

Crusader Kings 3

 

یک بازی ویدئویی در سبک شبیه سازی، استراتژی و نقش آفرینی است که توسط شرکت Paradox Development Studio توسعه یافته .به وسیله Paradox Interactive در سپتامبر ۲۰۲۰ برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر شده است. این نسخه از بازی جدیدترین شماره از سری بازی های Crusader Kings است که با ویژگی های جدیدی منتشر شده است. جنگ‌های صلیبی به سلسله‌ای از جنگ‌های مذهبی گفته می‌شود که به دعوت پاپ توسط شاهان و نجیب زادگان اروپایی داوطلب برای بدست گرفتن کنترل سرزمین‌های مقدسی همچون اورشلیم از دست مسلمانان برافروخته شد. بازی داستان زمانی را بازگو می کند که کلیسا به بهانه های مختلف به سرزمین ها حمله کرده و انسان های بسیاری در این جنگ ها از بین رفته اند. گیم پلی بازی “جنگی های صلیبی ۳” دارای نقشه ای گسترده است که از ایسلند تا هند و از قطب شمال تا آفریقای مرکزی کشیده شده است. در بازی شما باید از بین قلمرو های مختلفی که شاهد خواهید بود یکی از خاندان سلطنتی را انتخاب کرده و در نبردهای بسیاری شرکت کنید. شما باید یک پادشاهی را در طی قرن ها هدایت کنید و با استفاده از سربازان و تجهیزاتی که در اختیار دارید سرزمین های متنوعی را تصاحب کنید. از ویژگی های بازی نیز می توان به جناح ها و قلمروهای متنوع، گیم پلی استراتژیک سرگرم کننده، سلاح های متنوع با قابلیت ارتقاء، سیستم مدیریتی پیشرفته، طراحی عالی و گرافیکی خوب اشاره کرد.

 

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی بازی های طولانی اما جذاب و هیجان انگیز صحبت کردیم.شما میتوانید گیفت کارت پلی استیشن و انواع بازی ها را از سایت گیفت بارون خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید