بهترین بازی های شمشیری اندوید ( قسمت اول )

 

در این مقاله ، قصد داریم در این مقاله ، بهترین بازی های شمشیری اندوید را به شما توضیح دهیم :

 

 Vader Immortal: A Star Wars VR Series

Vader Immortal: A Star Wars VR Series

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: دو عینک واقعیت مجازی Oculus Quest 2 و PSVR

در سال ۲۰۱۸ بازی واقعیت مجازی جدیدی معرفی شد که توانست علاقمندان جنگ ستارگان (Star Wars) را هیجان‌زده کند؛ بازی Vader Immortal: A Star Wars VR Series که ماجراهای آن بین قسمت‌های سوم و چهارم جنگ ستارگان رخ می‌دهد و پیش از این تنها در اختیار دارندگان هدست‌های آکیولس ریفت و آکیولس کوئست بوده است. به‌تازگی مطلع شدیم که این بازی تابستان امسال برای پلی استیشن VR هم منتشر خواهد شد تا دوست‌داران این مجموعه بتوانند لذت مواجه شدن با دارت ویدر را روی کنسول هم تجربه کنند.

 

 Samurai Showdown

 

Samurai Shodown

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ، پی سی و Google Stadia

تاریخ را که ورق می‌زنیم، جنگجویانی افسانه‌ای را می‌بینیم که با شجاعت خود جنگ‌ها را تغییر داده‌اند و اسم خود را برای همیشه در کتاب‌ها به یادگار گذاشته‌اند. کسی پیدا نمی‌شود که با تماشای انیمه ها و دیدن سامورایی‌ها که با کاتانا سر از تن حریف جدا می‌کنند به وجد نیاید. صنعت بازی‌های ویدیویی خوشبختانه این مبارزان را در دل بازی‌های مختلفی قرار داده است. استودیو SNK در همکاری با SEGA بازی Samurai Shodown را راهی بازار کرده است. این بازی یک عنوان مبارزه‌ای ژاپنی است که اولین بار در سال ۱۹۹۳ منتشر شد و حالا بعد از سال‌ها، دوازدهمین نسخه بازی به بازار عرضه‌شده است و آماده لذت بردن شماست.

بازی Samurai Shodown داستان‌های مختلفی را در خود جا داده است. همه آن‌ها در طی ژاپن قرن ۱۸ میلادی رخ می‌دهند و شخصیت‌های مختلفی از فرهنگ و تاریخ ژاپن معرفی می‌شوند که همگی در این برهه از زمان تأثیرگذار بوده‌اند. البته این شخصیت‌ها به‌طور کامل واقعی نیستند و تنها برای روایت داستان بازی آماده‌شده‌اند. در این بازی به ژاپن سال ۱۷۸۷ سفر خواهید کرد و دوره‌ای از اصلاحات سیاسی و اقتصادی را خواهید دید که نتیجه‌اش تنها آتش‌سوزی و ویرانی است. فضای کشور به‌هم‌خورده است و نیاز به قهرمان بیشتر از همیشه حس می‌شود. شما با انتخاب یکی از ۱۶ شخصیت بازی وارد زندگی او خواهید شد و سپس با استفاده از قدرت‌ها و سلاح‌های مخصوص به جنگ دشمنان خواهید رفت و قدرت خود را به همه نشان خواهید داد.

استودیو از موتور گرافیکی آنریل ۴ استفاده کرده است و همین باعث تولید فضای زیبایی شده است. بازی‌های مبارزه‌ای نیاز به جزئیات زیاد محیط ندارند و همه‌چیز روی گیم پلی خلاصه می‌شود. محیط Samurai Shodown اکثراً از اتمسفرهای مخصوص و آرامش‌بخش تشکیل‌شده‌اند و عوامل طبیعی بسیاری را در خود جای‌داده‌اند. حرکات مبارزان بسیار هیجان‌انگیز است و جدا از فنون رزمی که بخش اصلی ماجرا را تشکیل داده است، استفاده از سلاح‌های گوناگون مزه بازی را بهبود بخشیده است. مودهای مختلفی چون Dojo در بازی به کار گرفته‌شده‌اند و برای نمونه باید جلوی قوی‌ترین حریفان بجنگید و چندان کار آسانی پیش رو نخواهید داشت. این بازی پیشرفت زیادی نسبت به نسل پیشین خود داشته است و با ارائه گیم پلی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده، از پس پر کردن اوقات فراغت شما بر خواهد آمد. تجربه Samurai Shodown به عاشقان فرهنگ ژاپن و سامورایی‌ها به‌شدت پیشنهاد می‌شود. در این سبک نگاهی به Mortal Kombat 11 و Tekken 7 بیندازید.

 

The Surge 2

 

The Surge 2

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی

بازی The Surge 2 همچنان آن سیستم جذاب قطع‌عضوش را حفظ کرده و آن را جذاب‌تر هم کرده است. اتمسفر صنعتی و خاص بازی به‌لطف صداگذاری‌ها و طراحی‌های بصری آن همچنان قوی و گیرا است. در طول مبارزات می‌توانید از بین سر، دست‌ها،‌ پاها یا بدن دشمن روی یک مورد تمرکز کنید و از طریق آن دشمن خود را از میان بردارید. به‌نظر سیستم قطع‌عضو در پیش‌برد بازی و نحوه‌ی غارت کردن منابع دشمنان نقشی اساسی و محوری خواهد داشت. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های سولزلایک باشید، The Surge 2 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

بازی The Surge 2 درست مانند نسخه پیشین خود این امکان را پیش‌ روی شما می‌گذارد که هر سلاح و زرهی را که دوست دارید انتخاب کنید و به جنگ دشمنان بروید. در این رویارویی‌ها می‌توانید قسمت‌های مختلفی از بدن حریف را هدف قرار دهید و به هر شکلی که دوست دارید به وی حمله کنید. البته باید قبل از مبارزه سلاح و زره مناسب خود را انتخاب کنید که بخش بازی از تنوع بالایی برخوردار است. پس از کشتن دشمنان هم می‌توانید زره‌ها و سلاح‌های آن‌ها را برداشته و برای خود استفاده کنید. از این‌رو در یک جمله شما تبدیل به کسی می‌شوید که پیش‌تر آن را کشته‌اید! در این امر شکی نیست که ترکیب سلاح‌ها و زره‌هایی خاص باعث تفاوت و برتری شما به دیگران می‌شود. در این بازی همچنین می‌توانید زره‌ها و سلاح‌های خود را شخصی‌سازی کنید و اگر زمانی از زره یا کلاه‌خود یکی از دشمنان خوشتان آمد، می‌توانید به او حمله کنید، در کمال خشونت او را بکشید و وسایلش را تصاحب کنید.

 

Middle Earth: Shadow of War

 

Middle Earth: Shadow of War

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۷
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی

 

پس از موفقیت بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor سازندگان بازی وعده‌ی ساخت بازی بسیار بزرگ‌تری از این فرنچایز را دادند و با انتشار Middle-earth: Shadow of War سیستم Nemesis بازی را بسیار پیشرفته‌تر کردند. این بازی در سبک RPG است و با دوربین سوم شخص، شما را به دنیای ارباب حلقه‌ها خواهد برد. این بازی ساخت Monolith Productions است و WB Games آن را منتشر کرد. نسخه‌ی ویژه‌ی بازی با نام Middle-earth: Shadow of War Definitive Edition منتشر شده است که یک تجربه‌ی کامل را از این سری به شما ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین عامل موفقیت این سری، سیستم Nemesis بازی است. در سیستم Nemesis یک بخش بزرگ وجود دارد که رده و قدرت دشمنان رده بالاتر را به شما نشان می‌دهد. کاپیتان‌ها اولین رده‌ی بالاتر سربازها هستند که در این بخش قابل مشاهده هستند و با بالاتر رفتن رده‌ی Orc ها، قدرت و توانایی‌های آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. اورک‌های موجود در این رده‌ها مدام در حال درگیری با یکدیگر هستند تا قدرت خود را افزایش دهند و شما با دخالت در این وقایع می‌توانید اورک پیروز را مشخص کنید. در اواسط بازی به شما قدرت کنترل کردن اورک‌ها داده می‌شود که از این طریق می‌توانید ارتشی را فراهم کنید و به قلعه‌ی دشمنان خود حمله کنید یا دستور کشتن یکی از اورک‌های دشمن را به یکی از سربازان خود بدهید. با کشته شدن شما یا استفاده از Fast Travel، بخش رده‌بندی اورک‌ها شروع به تغییر می‌کند و برخی از آن‌ها کشته می‌شوند یا به مقام بالاتری می‌رسند. هر اورک رده بالای بازی، شخصیت مخصوص خود را دارد که باعث می‌شود هیچ دو بازیکنی تجربه‌ی یکسان از بازی نداشته باشند. خیانت کردن‌ها و وفاداری‌ها در کنار ده‌ها فاکتور شخصیتی دیگر که به صورت تصادفی در اورک‌ها ساخته می‌شود، بازی را برای هر بازیباز متنوع و متفاوت می‌کند. سیستم Nemesis بازی طبق موارد گفته شده کار می‌کند که این تنوع بالا در گیم‌پلی باعث شده است تا این سری بازی از شهرت بسیار بالایی برخوردار شود.

 

Dishonored

 

Dishonored

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۲
  • پلتفرم: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و پی سی

 

این سری بازی معروف اولین بار در سال ۲۰۱۲ و توسط استودیو Arkane Studios جان گرفت. معرفی آن در E3 2012 همه را شوکه کرد. کسی فکرش را نمی‌کرد که این استودیو دوباره یک بازی تازه ساخته است. بالاخره این بازی منتشر شد و توانست افراد زیادی را به خود جذب کند و برای همیشه اسم استودیو آرکین را جاودانه کند. در دنیایی که ناشران و استودیوهای تولید بازی تنها به فکر کسب درآمد از بخش آنلاین هستند و چندان توجهی به پتانسیل بخش آفلاین و داستان ندارند، بازی Dishonored Complete Collection یک نعمت بزرگ است و انگار دقیقاً از وسط بهشت به روی زمین خاکی پا گذشته است. این کلکسیون تمامی نسخه‌های مختلف بازی به همراه بسته‌های الحاقی را به همراه دارد.

سری بازی سرافکنده از جایی شروع می‌شود که ملکه کالدوین برای حل مشکل طاعون در شهر آتانو، محافظ شخصی خود را به کشورهای دیگر می‌فرستد تا بتواند با استفاده از کمک آن‌ها، شهر را از این بلای تاریک نجات دهد. با برگشت محافظ شخصی‌اش، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهند. در نسخه اول کنار این محافظ کاریزماتیک خواهید بود و داستانی فوق‌العاده را خواهید چشید. استفاده از سیستم‌های جالبی مانند آشوب باعث شده است که هر تصمیم شما نتیجه‌ای داشته باشد و به این شکل اگر فردی را به قتل برسانید بعدها نتیجه آن را خواهید دید و حتی ممکن است ظاهر شهر به‌طور کامل تغییر یابد. بازی Dishonored Complete Collection همچنین نسخه دوم بازی را به ارمغان آورده است. در این نسخه از بازی شاهد دو شخصیت اصلی هستیم و گیم پلی بازی یک پله روبه‌جلو حرکت کرده است. می‌توانید در نقش آتانو، قهرمان لال نسخه اول که خوشبختانه زبان ‌بازکرده است قرار بگیرید و یا اینکه داستان ملکه دانوال را پیش بگیرید.

 

Nioh 2

 

Nioh 2

 

  • تاریخ عرضه: ۲۰۲۰
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و پی سی

 

با شروع بازی Nioh 2 شما به دنیای جدیدی پا خواهید گذاشت که قرار نیست حتما از تمام قوانینی که بازی‌های امروزی آن‌ها را رعایت می‌کنند، پیروی کند. این موضوع را Nioh 2 با همان بخش آموزشی بازی به شما می‌فهماند. باید محیط بازی را خوب بگردید، برای هر کدام از ضربات و استفاده از جادوها برنامه داشته و منتظر سخت‌ترین چالش‌های ممکن باشید.

Nioh 2 به عنوان یک بازی Souls-Like ثابت می‌کند که از همان دقیقه اول قرار نیست هیچ تخفیفی در مبارزات به شما داده شود و باید با قوانین سخت دنیای بازی خو بگیرید. برای مثال در همان بخش ابتدایی دشمنان سختی روبروی شما قرار می‌گیرند که به‌راحتی می‌توانند چندباری شما را قبل از شکست خوردن، از بین ببرند. از بین بردن المان‌هایی که باعث می‌شود که ریتم بازی در تقریبا ۵۰ ساعتی که برای به اتمام رساندن مراحل به آن‌ نیاز دارید، همیشه تند بماند و در نتیجه روبرو شدن به این چالش‌های سخت، نه خسته‌کننده و حوصله‌سربر، بلکه هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده باشد.

بازی پر است از باس‌فایت‌ها، مینی‌باس و دشمنان معمولی (البته قدرتمندی) که به شکلی در نقشه Nioh 2 پراکنده شده‌اند که بتوانند شرایط را برای مبارزه کردن شما دشوار کنند. به چه صورت؟ برای مثال بازی شما در یک منطقه نسبتا بسته با یک موجود قدرتمند که ضربه مخصوصا آن می‌تواند به بخش عظیمی از اتاق آسیب بزند روبرو می‌شوید. در حالی که فکر می‌کنید روبرو شدن به این دشمن در حالت عادی هم چالش بسیار سختی است، متوجه می‌شوید دشمن‌های دیگری هم در محیط حضور دارند که هدف اصلی آن‌ها سخت‌تر کردن شرایط برای حرکت شما است تا نتوانید به‌موقع به حرکات ویژه دشمن اصلی واکنش نشان دهید.

 

 

بیشتر بخوانید