NFT چیست ؟

 

NFTها توکن‌های غیر قابل تعویض هستند که در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند و محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. آن‌ها به‌عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر می‌شوند. در واقع، NFT یک قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس (که هرکسی می‌تواند از سایت‌هایی مثل گیت‌هاب دانلود کند) تنظیم و برای ایمن‌سازی آن به‌صورت دیجیتالی استفاده می‌شود. پس از نوشتن، می‌توان آن را ذخیره یا به‌طور دائمی در قالب یک رمز (معمولاً به نام توکن ERC 721) در یک شبکه بلاک‌چین مثل اتریوم منتشر کرد.

کسانی که بازی میکنند صاحب NFT هایی هستند که در بازی‌ها به دست می‌آورند و می‌توانند آن‌ها را مبادله کنند یا بعداً زمانی که آیتم‌ها کمیاب و با ارزش‌تر شدند آن‌ها را بفروشند.

ان اف تی

کلمه NFT مخفف چیست؟

 

کلمه NFT مخفف شده کلمه non fungible token است. در واقع NFT ها نوعی توکن(Token) رمزنگاری شده هستند که سند مالکیت یک اثر دیجیتال را در فضای بلاکچین صادر می‌کنند.

نحوه کارکرد NFT به چه شکل است؟

دارایی‌های دیجیتالی NFT، بر روی بلاک چین به‌ویژه بلاک چین اتریوم اجرا شده‌اند؛ بلاک چین مانند یک دفتر کل عمومی توزیع‌شده، تراکنش‌های انجام شده را در خود ثبت می‌کند. در سیستم NFT از یک پایگاه داده منحصر به فرد استفاده شده و هر توکن نیز دارای یک کد مختص به خودش است. وجود این کد و پایگاه داده منحصر به فرد سبب شده تا فرایند تأیید مالکیت NFTمعامله شده و انتقال آن به راحتی انجام شود.

NFTها دارایی‌های دیجیتالی منحصر به فردی هستند که اطلاعات ارزشمندی را در خود ذخیره و نگهداری می‌کنند. از آنجاییکه این نوع دارایی دیجیتالی ارزشی را در خود نگهداری می‌کند، با گذر زمان، بر اساس میزان عرضه و تقاضا با توجه به وضعیت بازار، می‌تواند دچار نوسان شده و ارزش متفاوتی پیدا کند.

دارایی‌های NFT نماینده اقلام ارزشمند دنیای واقعی همچون آثار هنری، املاک و مستغلات و… هستند. توکنیزه کردن دارایی‌های ملموس دنیای واقعی سبب شده تا از نظر برخی معامله‌گران بازار، خرید و فروش NFTها نسبت به سایر دارایی‌های دیجیتالی کارآمدتر بوده و احتمال تقلب در آن کمتر شود.

 

آیا بازی‌های NFT رایگان هستند؟

برخی از بازی ها مانند Gods Unchained و Splinterlands رایگان هستند. اما در بیشتر بازی ها این وجود دارد که آن‌ها از شما می‌خواهند که مبلغ مشخصی را برای خرید یک بسته اولیه یا پیشرفت بیشتر هزینه کنید.

 

 ویژگی‌های اصلی NFT

 

  • کمیاب بودن توکن های ان اف تی
  • منحصر به فرد بودن توکن ها به علت اطلاعات ثبت شده و غیرقابل تعویض
  • غیرقابل تعویض بودن
  •  غیرقابل تقسیم بودن

 

 مزایای NFT

 

  •  معتبر بودن  و امکان جعل و تقلب و وجود ندارد.

  • قابل انتقال بودن
  •  حق مالکیت در آن‌ها محفوظ است.

 

بهترین بازی های NFT چه بازی هایی هستند؟

 

Axie Infinity

Gods Unchained

Splinterlands

Sandbox 3D

Alien Worlds

Sorare

The Walking Dead: Empires

Dogami

The Parallel

Illuvium

Star Atlas

My Neighbor Alice

 

سخن نهایی

 

در این مقاله ، درباره ی NFT و ویژگی ها و مزایای آن صحبت کردیم.همانطور که می‌بینید، بازی های ان اف تی زیادی وجود دارد که در ژانر های مختلف میباشد.شما میتواند با توجه به ژانر محبوبیت خود بازی خود را پیدا کرده و بازی کنید.برای خواندن مقاله های بیشتر به سایت گیفت بارون سر بزنید.

 

بیشتر بخوانید