پخش اذان در بازی Assassin’s Creed Mirage! در تازه‌ترین بازی از سری اسسینز کرید به شهر بغداد در دوره ی عباسی یا قرن نهم میلادی سفر می‌کنید. بازی Assassin’s Creed Mirage توجه خاصی به سبک معماری آن دوره و همچنین فرهنگ مردمان بغداد و تمدن بین النهرین کرده است! طبق گفته‌های توسعه‌دهنده، صدای اذان پنج بار در روز در سراسر شهر شنیده خواهد شد و مردم برای ادای نماز جماعت به مسجد بزرگ شهر می روند. در همین رابطه ویدیویی منتشرشده که مردم شهر یا همان NPCها را نشان می‌دهد که در حال رفتن به سمت مسجد برای نماز صبح هستند.

پارکور بخش مهمی از بازی اساسینز کرید میراژ است و یوبی‌سافت سعی کرده تا پایه و اساس این سری را زنده کند. این بازی در عین حال به فرهنگ و مذهب مردم شهرهای اسلامی در آن دوران اهمیت می‌دهد و برای اینکه یک تجربه ی واقعی را ارائه کند، صدای اذان هنگام بالا رفتن از ساختمان‌های بزرگ شهر شنیده خواهد شد! یکی از مدیران ارشد یوبی‌سافت که با نام کاربری Malekawt در توییتر یا ایکس فعالیت می‌کند، پخش اذان در بازی جدید را تائید کرد و آن را یکی از بخش‌های محبوبش قلمداد کرد.

این مدیر ارشد یوبی‌سافت در صفحه ی توییترش نوشت:‌ «یکی از بخش‌های محبوب Assassin’s Creed Mirage برای من این است که شما می‌توانید صدای اذان، همان دعوت مسلمانان به نماز را در جهان بازی بشنوید! توجه خاصی به جزئیات در این بازی شده است. تنها دو ماه تا انتشار بازی باقی مانده است!» افزودن اذان به بازی اساسینز کرید میراژ به‌نوعی یک تغییر فرهنگی به شمار می‌رود. کمتر بازی‌ای تابه‌حال به این موارد اهمیت داده‌ است و مسائل خاورمیانه و مذهبی با یک فیلتر ویژه در بازی‌ها پرداخته می‌شوند.

توجه به اسلام در بازی Assassin’s Creed Mirage

یوبی‌سافت چند ماه پیش یک ویدیو از حال و هوای بغداد در دوره ی عباسی منتشر کرد و دیدیم که شخصیت‌ها یک سری عبارت‌های خاص اسلامی را به کار می‌برند. برای نمونه الحمدلله از زبان کاراکترها شنیده شد و این نشان می‌دهد که شخصیت‌های مسلمان به همراه اعمال و فرهنگ آنها داخل بازی با دقت زیادی طراحی و پیاده سازی شده‌اند. جالب اینجاست که زمان اذان به طور دقیق محاسبه شده است و هر روز پنج بار آن را خواهید شنید. واضح است که سفر به دوره ی تاریخی اسلام و شهر بغداد که در دوره ی عباسیان جزو شهرهای مهم بوده است، بدون پرداختن به مذهب و فرهنگ مردم شهر، ناقص خواهد بود.

Assassin's Creed Mirage

 

 

بیشتر بخوانید